י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

"הממשלה חייבת לשנות את החלטתה בנוגע למיזם אגדות ים"

כך טוען ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, לאחר שסעיף בהחלטת הממשלה בנוגע לפרוייקט היוקרתי, גרם להוצאת הקריה מרשימת הערים בהן יקודמו מיזמים כאלו, במימון קק"ל

תוכנית יוספטל היא לא פחות ממהפכנית ותהווה אבן דרך מכריעה בתנופת הבינוי והפיתוח של העיר. דוד אבן צור, ראש העיר קרית ים
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

בשל סעיף קטן, שהתווסף להחלטת ממשלה בנוגע לפרוייקטים שיבוצעו ברחבי הארץ במימון קרן קיימת לישראל, הוצאה קרית ים, מרשימת הערים שיזכו לקבל תקציבים במסגרת זו. משמעות הדבר היא, שהקריה לא תוכל להוציא לפועל את מיזם “אגדות ים”, על חוף ימה של הקריה. ראש העיר, דוד אבן צור, כבר פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיפעל לתיקון הסעיף הבעייתי באחת מישיבות הממשלה הבאות.
מיזם “אגדות ים” אמור להיבנות בחלקו הצפוני של חוף קרית ים, בין החופים “זבולון” ו”אלמוגים”, על שטח של 20 דונם, בהשקעה של 25 מיליון שקלים, תרומת קק”ל. מדובר בפארק מים גדול, שאמור לכלול בריכות, מגלשות ואטרקציות רבות נוספות, שבין השאר היה אמור להוות זרז לבניית בתי מלון לאורך החוף. העירייה כבר הוציאה תקציבים על הכנת התוכניות לבניית הפארק, וכעת היא נמצאת בפני דילמה לא פשוטה.
“קרית ים נכללה בפרוייקט הזה מתחילתו. בהחלטת ממשלה אחרונה נקבע, כי הפרוייקטים במימון קק”ל יתבצעו בערי פריפריה, באשכולות סוציו-אקונומיים 4-1. אנו נמצאים באשכול 5, וכך פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו בחוץ”, מסביר אבן צור. “קרית ים היתה אחת הערים הראשונות שקק”ל החליטה לבצע בה מיזם משמעותי, ולא ייתכן שבעקבות הכנסת הסעיף הקטן הזה, אנו נישאר בחוץ”.
מה אתם מתכוונים לעשות?
אנו דורשים שישנו את הסעיף ויורידו את ההתניה של שייכות לאשכול כזה או אחר. הפרוייקט הזה אמור להוות את העוגן לתעשיית המלונאות בעיר ואנחנו היינו בין הרשויות הראשונות בארץ, שסיכמו עם קק”ל על פרוייקט בסדר גודל כזה. אני מקווה, שהחלטת הממשלה תשונה באחת הישיבות הקרובות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments