י"ט אדר ב' התשפ"ד, 29/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

דיירים מקרית אליעזר בחיפה פונו בשל סכנת קריסה

רוב הדיירים במבנה המסוכן הם קשישים. צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה, מחוז חוף
Monday September 20, 2021

24 משפחות, רובן של קשישים, פונו אתמול מדירותיהם בקרית אליעזר בחיפה, בשל חשש כי הבניין בו התגוררו יקרוס. כעבור מספר שעות, לאחר שעיריית חיפה ביצעה מספר צעדים זמניים להבטיח את בטיחות המבנה, הדיירים הוחזרו לדירותיהם. 

אתמול (ראשון), התקבל דיווח במוקד 102 של מחוז חוף, על פיצוץ במבנה וסדקים בקירות של דירות ברחוב אחווה בקרית אליעזר שבחיפה. מפקד תחנת חיפה, החליט על פינוי המבנה מדייריו עד הגעת גורמי מקצוע מאגף ההנדסה של העירייה.

לוחמי האש מתחנת חיפה, בפיקודו של טפסר משנה יצחק סויסה, פעלו לפינוי דיירי המבנה. 

גם עיריית חיפה נכסה לתמונה והדיירים פונו אל מיתחם בית הספר עירוני א’, הממוקם בסמוך. מהנדסי העירייה פעלו בשטח לבחינת מצבו הקונסטרוקטיבי של הבניין, בשיתוף פעולה עם לוחמי האש והמשטרה. 

מפקד תחנת חיפה, החליט על פינוי המבנה מדייריו עד הגעת גורמי מקצוע של העירייה. צילום: דוברות שירותי כבאות והצלה, מחוז חוף

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: “מייד עם היוודע פרטי המקרה, הנחיתי את צוותי העירייה לפעול לפינוי הדיירים מדירותיהם באופן מיידי ולמתן מענה הולם, כפי שפעלנו במקרים דומים בעבר. נמשיך ללוות את הדיירים ולדאוג לכל צרכיהם, עד שיוכלו לחזור בביטחה לבתיהם”.

לאחר בחינה מעמיקה שערך מהנדס קונסטרוקטור מטעם המחלקה למבנים מסוכנים של עיריית חיפה, בבניין ברחוב אחווה 25, ניתן לדיירים אישור לחזור אל בתיהם. 

הנחתה את צוותי העירייה לפעול לפינוי הדיירים מדירותיהם באופן מיידי ולמתן מענה הולם. עינת קליש רותם. צילום: יח”צ

בהחלטה משותפת של אנשי עיריית חיפה, כבאות והצלה ומשטרת ישראל, הוחלט כי עיריית חיפה תפעל להתקין תוך שעות ספורות, רגלי תמיכה כפיתרון זמני, עד לביצוע טיפול יסודי בתפר המבנה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments