י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

6 קשישים מבית אבות בקרית ביאליק חולים בקורונה. ראש העיר בהתקפה חריפה על משרד הבריאות: “הם מנותקים”

דוקורסקי נילחם בשריפות הפיראטיות, כדי שתושבי הקריות ינשמו אוויר נקי. צילום: דוברות העירייה
Wednesday July 8, 2020

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, תקף בחריפות את התנהלות משרד הבריאות במשבר הקורונה, במיוחד בשל העובדה, שהוא לא מדווח לרשויות המקומיות היכן מוקדי ההתפרצות. כעסו של דוקורסקי גבר על כך, לאחר שהתברר לו כי 6 דיירים מבית אבות בעיר התגלו חיובים לבדיקות קורונה שעברו. דוקורסקי: “הזוי בעיניי שכאשר ישנה התפרצות של מגיפה בבית אבות אצלי בעיר, עם מספר כל כך גדול של חולים מאומתים, בזמן אמת, משרד הבריאות לא טורח להגיד לי את זה. אני צריך לשמוע על כך מעיתונאים”. 

הפרשה נחשפה בעקבות הודעה של המרכז הרפואי רמב”ם, שהודיע אמש, בשעות הערב, כי “מבית האבות “בן יהודה” בקרית ביאליק, פונו אתמול בלילה והבוקר 9 דיירים שהרגישו שלא בטוב. בבדיקות קורונה נמצא כי 6 מהם חיוביים לקורונה. הם אושפזו במחלקת קורונה, וכולם נכון לעכשיו במצב טוב”.

הדיווח על התפרצות הקורונה בבית האבות בקרית ביאליק, לא הועבר כלל לעירייה וראש העיר טען בתגובה כי זו התנהלות קלוקלת. “המשרד הזה מנותק, לא מבין את תפקידו, מתנהל באופן כושל וחסר אחראיות ואני מקווה ששר הבריאות ינער את האנשים במשרד הזה. לא יכול להיות, שמתחילת משבר הקורונה אני לא מקבל נתונים מהמשרד, מי הם האנשים שחולים, מאיזו שכונה, היכן הם גרים בעיר, כדי שנוכל להיערך ולתת את המענים הנכונים. הם מנותקים”, ציין דוקורסקי.

מפרטים שמסר דובר בית האבות, ליאור רוזנטל, עולה כי ביום שני בלילה פיתח דייר אחד חום והוא פונה לבית החולים כרמל, שם אובחן כחולה קורונה, ומשם הועבר לרמב”ם. בעקבות המקרה, כך הדובר, בוצעו בדיקות לדיירים מאותה מחלקה בה שהה החולה הראשון והתגלו עוד מספר קשישים עם חום, שפונו מיידית לבית החולים רמב”ם. עקב כך הוזמנו בדיקות לכל דיירי הבית וכניסת מבקרים למקום נאסרה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments