י"ח תמוז התשפ"ד, 24/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

9 שנות מאסר לתושב הקריות שביצע מעשים מגונים בקטין

בנוסף חויב הנאשם במתן פיצויים לקטין בסך 75,000 שקל. ועוד מבית המשפט: מפעל בקרית חיים נקנס ב-2.1 מיליון שקל ע"י המשרד להגנת הסביבה, 4 מעבדות סמים התגלו בקרית אתא, חסר בית איים על אימו, שתי תלמידות היכו את חברתן בבית הספר ועוד ועוד...

האח היה בקריז, דרש כסף לסמים, תקף ואיים על אימו ואחותו. צילום: אתר בתי המשפט.
Monday March 18, 2019
אורי ירון

מעשה מגונה בקטין

בית המשפט העליון גזר עונש של 9 שנות מאסר על תושב הקריות, שהורשע בביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בקטין. בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות להטיל על הנאשם מאסר ממושך של 25 שנה, אך הטיל עליו בנוסף לעונש המאסר בפועל, מתן פיצויים לקטין בסך 75,000 שקל. כמו כן דחה בית המשפט את עירעורו של הנאשם על עצם ההרשעה.

ה”הומלס” איים על אימו

טורס: איסור כניסה לקריות

כתב אישום הוגש נגד צעיר בן 18, שהינו מחוסר דיור (“הומלס”), המתגורר ברחובות הקריות מזה כשנה, לאחר שאיים אל אימו, תושבת קרית ביאליק. נגד הצעיר בוצעו הליכים משפטיים, במהלכם הוציאה נגדו אימו צו האוסר עליו להתקרב לביתה ולמקום עבודתה. באחד הימים הפר הצעיר את הצו ואיים על אימו כי יפגע בה.
סניגוריתו של הנאשם, עו”ד אוריאן בן מוחא, שביקשה לשחררו, אמרה בבית המשפט, כי האם הביאה לעולם 7 ילדים, אותם נטשה. שופט בית משפט השלום בקריות, יוסי טורס, נענה לבקשת הסניגורית ושיחרר את הצעיר, תוך שקבע, כי המשך הישארותו במעצר עלול להוות סנקציה חריפה מדי, וכי ניתן להשיג את התכלית בדרך מידתית יותר. השופט הורה לצעיר לחתום על ערבות עצמית ואסר עליו להיכנס לתחומי חיפה והקריות.

הושחת פסל הפינגווין

גבר כבן 30 נעצר לאחר שנתפס “על חם”, כשהוא משחית את אחד מפסלי הפינגווין, המעטרים את “כיכר הפינגווינים” בקרית מוצקין. החשוד, שככל הנראה היה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נתפס בזכות שיתוף פעולה בין המוקד העירוני והשיטור הקהילתי. מעיריית קרית מוצקין נמסר, כי הם רואים את הנושא בחומרה, וכי יפעלו אל מול גורמי האכיפה כדי למצות את הדין עם החשוד.

היד נתפסה במכונה

תאונה מזעזעת התרחשה במפעל בשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה, כאשר ידו של פועל כבן 18 נתפסה במכונה, במהלך עבודתו. למקום הוזעקו חובשים של “איחוד הצלה” וצוותי מד”א מרחב כרמל, שהעניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו במצב בינוני לבית חולים, כשהוא סובל מחבלה בגפיים. נסיבות האירוע נחקרות ע”י המשטרה ומשרד העבודה.

תקיפה בבית הספר

תלמידה בבית ספר תיכון באחת הקריות הובהלה לבית חולים, לאחר ששתי תלמידות אחרות היכו אותה בבעיטות בכל חלקי גופה, במהלך שעות הפעילות של בית הספר. שתי התלמידות התוקפות נחקרו במשטרה והורחקו למספר ימים מבית הספר. לדברי התלמידה שהותקפה, הכל החל כאשר היא שמעה, ששתי התלמידות מציקות לחברתה, וביקשה מהן להפסיק לעשות זאת. בתגובה התנפלו השתיים על התלמידה והיכו אותה באכזריות. ממשרד החינוך נמסר, כי הם רואים בחומרה רבה את האירוע, שמטופל באופן מעמיק ע”י גורמי המקצוע.

קנס ענק למפעל בקריות

קנס גדול בסכום כספי של כ-2.1 מיליון שקל, הוטל ע”י המשרד להגנת הסביבה, על מפעל “עמיר דגן מכון תערובת” שבקרית חיים, בגין פליטות של מזהמי אוויר. מדובר במפעל המייצר תערובות מזון לבעלי חיים. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי במסגרת בדיקות פתע וסיורים שערך מחוז חיפה של המשרד במפרץ חיפה, התגלו הפרות שונות, שיש בהן כדי לגרום לתוספת פליטות של מזהמי אוויר וחלקיקים נשימים, המסוכנים לבריאות הציבור, כמו גם מטרדי ריח. בעקבות זאת החל המשרד בהליך אכיפה, שבסיומו הוטל הקנס הכספי.

באה לעזור והותקפה

פלג: שיחרור החשוד בערבות

עד כמה אדם יכול להיות כפוי טובה, תעיד העובדה, שתושבת קרית חיים, שביקשה לסייע לתינוק שבכה מחוץ לביתה, הותקפה עפ”י החשד ע”י אביו. הסיבה לתקיפה היתה, כי האישה העירה לאב על אופן הטיפול בבנו, שבכה ללא הפסקה. האב נעצר בחשד שאיים על האישה ותקף אותה באמצעות מקל.
בבית המשפט טען סניגורו של החשוד, עו”ד תומר נווה, שביקש לשחררו ממעצר, כי האישה קיללה את האב, ולכן הגיב בצורה כזו. השופטת סימי פלג-קימלוב, האריכה את מעצרו של החשוד במספר שעות, ולאחר מכן שיחררה אותו בערבות, תוך התחייבות שלא ליצור קשר עם המתלוננת במשך 30 יום. כמו כן הדגישה השופטת, כי האישה בסך הכל ביקשה לעזור לתינוק, וכי מאז אותו מקרה, היא סובלת מנדודי שינה וחוששת שהאב יפגע בה שוב.

תקיפה חמורה במועדון

בימים האחרונים הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, כתב אישום נגד שלושה קטינים תושבי האיזור, בני 17-15, החשודים בתקיפה חמורה באחד ממועדוני הקריות. ראשית החקירה עם קבלת דיווח במשטרה, באחד מסופי השבוע האחרונים, בדבר תקיפתם של שני קטינים במועדון בקריות. מחומר החקירה עולה, כי בתחילה הגיעו שלושת החשודים ל”גן האם” בחיפה, שם שדדו טלפון נייד מקטין, תוך שהם מאיימים עליו בסכין נוסף, ובהמשך תקפו אותו באלימות קשה. לאחר ביצוע השוד, הגיעו החשודים למועדון בקרית חיים, שם עפ”י החשד פגשו בקטין נוסף, ולאחר חילופי דברים קשים, לקחו אותו לחדר צדדי, שם תקפו אותו באכזריות באגרופים ובמקלות. קטין נוסף, שהגיע בטעות לחדר הצדדי, זכה גם הוא ל”קבלת פנים” יוצאת דופן, תוך שהוכה באכזריות ע”י החשודים, ונדקר ע”י אחד מהם. שני הקטינים שנפגעו במועדון פונו במצב קל עד בינוני לביה”ח רמב”ם. מעצרם של שלושת החשודים הוארך מעת לעת, עד להגשת כתב אישום נגדם.

שיסף את גרון הכלבה

עונש של 6 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 8,000 שקל, נגזרו על תושב קרית ים, בשנות ה-40 לחייו, ששיסף את גרונה של כלבה מסוג פיטבול, השייכת לשכניו, לאחר שהכלבה ניסתה לנשוך את בתו. הנאשם הורשע בבית המשפט בהתאכזרות והתעללות בבעל חיים, הסגת גבול, איומים והחזקת סכין.
השופט סימי פלג-קימלוב, קבעה כי הנאשם הגיע לבית המתלונן, כשהוא מצוייד בסכין ודקר את הכלבה, שמתה מאוחר יותר מפצעיה. כמו כן הדגישה השופטת, כי מדובר במעשה אכזרי במיוחד, כאשר עצם העובדה שבתו נפגעה ע”י הכלבה, אין בה כדי להקל בעונשו.

דקירת קטין בקרית ים

במוקד 101 של מד”א במרחב כרמל, התקבל דיווח בשעת ערב, על צעיר שנפגע פצעי דקירה בשדרות פנחס ספיר בקרית ים. חובשים ופרמאדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי לקטין בן 16, שפונה במצב בינוני לבית החולים רמב”ם, כשהוא סובל מפגיעה חודרת בפלג גופו העליון. נסיבות האירוע נבדקות. במקרה אחר נדקר צעיר בן 26 במהלך קטטה בשדרות ירושלים בקרית ים. גם במקרה זה פונה הצעיר באורח בינוני לבית החולים רמב”ם.

4 מעבדות סמים בקרית אתא

על רקע הפעילות המבצעית הממוקדת נגד סחר ואחזקת סמים, חשפו בשבועות האחרונים בלשי משטרת זבולון, ארבע מעבדות סמים בקרית אתא, שהופעלו עפ”י החשד ע”י שלושה תושבי הקריה, בני 50-40. במהלך פשיטתם תפסו בלשי המשטרה 200 שתילים בארבע המעבדות, במשקל כולל של 30 ק”ג.
במקרה אחר נעצרו ארבעה גברים תושבי הקריות, בשנות ה-30 לחייהם, שעפ”י החשד גידלו מאות שתילי קנאביס במעבדת הידרו בקרית חיים, לצרכי סחר בסמים. לאחר שבלשי המשטרה הבחינו, כי כל ארבעת החשודים נכנסו יחד לדירה בקרית חיים, הוחלט לבצע מעצר ממוקד, תוך תפיסת כל הראיות, בטרם יוצאו מהדירה. עם כניסתם לדירה, הבחינו כוחות המשטרה במאות שתילים, שגודלו בתנאי חממה מיוחדים בשיטת ההידרו, וכמו כן נתפסו שקים ובהם מספר קילוגרמים של חומר החשוד כסם וסכום כסף של עשרות אלפי שקלים במזומן. מהמשטרה נמסר, כי ארבעת החשודים נעצרו לחקירה בתחנת זבולון ומעצרם הוארך במספר ימים בבית משפט השלום בקריות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments