כ"ב ניסן התשפ"ד, 30/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נולדה ברמב”ם ובמשך כ-50 שנים לא עזבה את בית החולים

חלק בלתי נפרד מביה"ח רמב"ם. ויקי כהן. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
Thursday May 13, 2021

הסיפור של ויקי כהן, בת 67 מקרית חיים, הוא חלק בלתי נפרד מבית החולים רמב”ם. כהן היא האחות הוותיקה ביותר, שפועלת במרכז הרפואי הגדול בצפון: 48 שנים ברצף שהיא מטפלת בילדים, באותו בית חולים ובאותו תחום רפואי.  

היא נולדה ברמב”ם בשנת 1954. 12 שנים לאחר מכן, קצת לפני שחגגה בת מצווה, היא נאלצה ללוות את סבתה באותו בית החולים, אחרי שזו התמודדה עם שבץ מוחי חריף ונפטרה. אז החליטה כהן כי הטיפול באנשים הוא משימת חייה: “בגיל 19 וחצי, שלושה חודשים אחרי שילדתי את בתי הבכורה, התחלתי לעבוד בפגייה של רמב”ם כמטפלת. בזמנו זה היה אחד מגלגולי המקצוע”, משחזרת כהן, “השנים עברו להן. בתי הבכורה עוד מעט בת 48 ואני נמצאת ברמב”ם בדיוק אותו מספר שנים, מטפלת בילדי בית החולים”. 

עבדה כאחות בילדים במרכז הרפואי, שהפך לבית השני שלה. ויקי כהן בתחילת דרכה ברמב”ם. צילום: הקריה הרפואית רמב”ם

כהן מעולם לא עזבה את המקצוע שהיא כל כך אוהבת  ובמשך כ-5 עשורים עבדה כאחות בילדים במרכז הרפואי, שהפך לבית השני שלה. בעוד חודשיים היא תסיים את תפקידה כאחות במחלקת  ילדים א’ בבית החולים “רות” לילדים, כשתגיע לגיל הפרישה: “גם אחרי כל כך הרבה שנים, אני קמה כל בוקר למקצוע שאני כל כך אוהבת”, היא אומרת, “העבודה עם הילדים נותנת הרבה כח ומוטיבציה להמשיך ולעשות. אני בכלל מרגישה, שרק התחלתי במקצוע לאחרונה”, היא צוחקת, “גם היום, יש לי עוד הרבה מה לתת”.  

אתמול ציינו ברחבי העולם את יום האחות הבינלאומי, לאות הוקרה והערכת פועלם של צוותי הסיעוד. יום זה נקבע ליום הולדתה של פלורנס נייטינגל, הנחשבת למייסדת תחום הסיעוד המודרני.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments