כ' תשרי התשפ"ה, 22/10/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

קרב ראש בראש בחיפה: בורובסקי מול יהב

המאבק על ראשות העיר חיפה רותח. כפי שנראה כרגע, יהיה סיבוב שני בין יונה יהב ויעקב בורובסקי, שנמצא בתנופה. צילום מיכה בריקמן
Monday September 4, 2023

ראש בראש: סקר שבוצע בידי שלמה פילבר וצוריאל שרון, מחברת “דיירקט פולס” בע”מ קובע, כי הבחירות בחיפה, יוכרעו בקרב בין ניצב בדימוס יעקב בורובסקי ובין ראש העיר לשעבר, יונה יהב. עוד עולה מהסקר, כי ראש העיר הנוכחית, עינת קליש רותם, מתרסקת וזוכה לאחוזי תמיכה חד ספרתיים.

מהסקר עולה בבירור, כי ראש העיר המכהנת עינת קליש, שכבשה את העיר בסערה עם תמיכה של 56% בשנת 2018 והדיחה את ראש העיר הוותיק יונה יהב, מדשדשת היום בסקרים. “קליש הייתה צריכה לבחור בין איכות החיים של תושביה – ובין עדרי החזירים שמסתובבים ברחבי העיר. היא בחרה בחזירים, ולהם כידוע אין זכות בחירה”, ציינו חוגים פוליטיים בחיפה, בעקבות פרסום תוצאות הסקר.

כבר למעלה משנה שהעיר חיפה יושבת “על המדף” ומחפשת ראש עיר חדש. לרגע היה נדמה, שמפלגת יש עתיד מרימה את הכפפה ושולחת לעיר את השר לשעבר אלעזר שטרן, אולם לאחר בדיקה קצרה הוא התקפל. לפני כמה חודשים הודיע יונה יהב, שכבר נושק לגיל 80, על חזרתו לזירה. עד לאחרונה נראה היה שהתושבים שהדיחו אותו בבושת פנים לפני חמש שנים, מוכנים לקבל אותו בחזרה. גם המועמדים האחרים שהתייצבו מולו קיבלו לרוב תמיכה חד ספרתית.

אולם לאחרונה מתרחשים שני מהלכים מעניינים בעיר: יהב החל לאבד תמיכה ומומנטום, והוא חוזר לתמיכה של כ- 33% בלבד מתושבי העיר, גרעין התומכים שלו מהפעם הקודמת. בנוסף, יש עתיד והמחנה הממלכתי מסרבות לתמוך בו. מול יהב עלה למגרש מתמודד וותיק ומנוסה, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, שכבר התמודד בעבר מול יהב והפסיד בפער קטן. האסטרטגיה של בורובסקי, פועלת לאחד את נציגי כלל המגזרים בעיר, שנפגעו בעבר מיהב ומתנגדים כעת לחזרתו.

שני הסוקרים, שנחשבים למוערכים בתחום, ציינו, תוך ניתוח תוצאות הסקר שלהם: “לאורך החודשיים האחרונים אנחנו רואים בסקרים שאנחנו מבצעים בחיפה, מגמה ברורה של התחזקות בורובסקי. מ- 6% תמיכה בלבד טרם תחילת המרוץ, הוא עמד כבר על 20%, לאחר שכבר קיבל את תמיכת הגמלאים, חלק מבוחרי הליכוד בעיר, קבוצות במגזר הערבי, יוצאי ברה”מ בעיר והמגזר הדתי. הקמת קואליציית “רק לא יהב”, שהפוטנציאל שלה הוא מעל 50%, מסמנת, כי המאבק בחיפה פתוח והוא מתגבש לקרב ראש בראש בין בורובסקי ליהב, שהפער בין שניהם הצטמצם ונמצא בישורת האחרונה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments