ט"ז תשרי התשפ"ה, 18/10/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מלך שערי הפועל חיפה בעבר לירון בסיס עצור ברוסיה

מעמדת כוכב כדורגל, הפך לירון בסיס למבוקש על ניסיונות הונאה, יחד עם חבורת עבריינים. לירון בסיס עם מדי הפועל חיפה שזכתה באליפות המדינה. צילום: דוברות הפועל חיפה.
Sunday June 2, 2024

אדום מבושה: לירון בסיס, פעם כוכב כדורגל, ששיחק בנבחרת ישראל, נעצר במלון ארבאט סטארס ברוסיה, כחשוד בעבירות הונאה. בסיס בן ה-50, נעצר על פי בקשת רשויות אכיפת החוק בגרמניה, אשר חושדות, כי הוא חלק מרשת בינלאומית של אנשי עסקים מישראל, אשר חלקם מקורבים לעבריינים בארץ ובחו”ל. על פי החשד, הם עסקו בסחר באופציות בינאריות בהיקף של מאות מיליוני יורו.

לאחר מעצרו נלקח לירון בסיס לתא מעצר במוסקבה, שם ימתין עד להסגרתו לגרמניה. בסיס חשוד בין השאר בעוקץ של מטבעות קריפטו, בהיקף של מאות מיליוני יורו.

על פי הרקורד הספורטיבי שלו, בסיס החל במחלקת הנוער של מכבי חיפה והושאל למועדון הכדורגל מנווה יוסף, שם עלה עימה ליגה. בעונת 1994/95, הגיע להפועל חיפה ולא הצטיין במיוחד. בעונת 1966 הוזמן ע”י המאמן אלי גוטמן והגיע להפועל באר שבע, שם התגלה כחלוץ מצטיין, תוך ששיתף פעולה עם ג’ובאני רוסו ויחדיו זכו בגביע המדינה. כשאלי גוטמן הגיע להפועל חיפה בעונת 1977, הוא הביא עימו את ג’ובאני רוסו ולירון בסיס, שהפכו לשחקנים חשובים בקבוצה. באותה עונה הפך בסיס למלך שערי הקבוצה עם 11 שערים וזומן לסגל נבחרת ישראל. בסיס זכור גם בשני השערים שכבש בדרבי מול מכבי חיפה, בניצחון 2:4, ובאליפות ההיסטורית של הפועל חיפה, בה הבקיע 7 שערים באותה עונה. בהמשך הקריירה עבר לא מעט קבוצות, מכבי ת”א, מ.ס. אשדוד, בית”ר ירושלים, מכבי פתח תקווה ומכבי נתניה.

לירון בסיס, הוא הגרוש של מפיקת האירועים אירית רחמים. משפחתו מתכוונת לטוס אליו לרוסיה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments