כ' תשרי התשפ"ה, 22/10/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שמירת שגרת בריאות בזמני חירום

צוות מרפאת כללית עראמשה יחד עם צוות מינהלת אשר, בעת ביקור מנכ"ל משרד הבריאות במרפאה, משה בר סימן טוב. צילום: דוברות כללית.
Monday October 14, 2024

כללית בחזית: שנה של מלחמה חלפה, וישובים רבים בגליל ובצפון מצאו עצמם בקו האש. אלו אינם ימים רגילים, והמציאות מאתגרת את כולנו. אך כשמדובר בבריאותנו, אין מקום לעצירה – אפילו לא לרגע. בתוך שגרת החירום הזו, מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, מפגין מקצועיות ואחריות יוצאות דופן. בפעילותו, המחוז מדגים כיצד ניתן לעשות את ההבדל ולשמור על בריאותנו הגופנית והנפשית, גם בעתות משבר.

 

“מפרוץ המלחמה ועד ימים אלו, בהם הוכרזה מדיניות התגוננות כתומה של פיקוד העורף באזור הגליל המערבי, פעלו כלל מרפאות המחוז באופן מלא, למעט 5 מרפאות התיישבות בקיבוצים הסמוכים לגבול, שפונו עפ”י הנחיות פיקוד העורף. מדובר על עשרות מרפאות שהמשיכו לפעול ברציפות תפקודית מלאה, תוך ראיית החשיבות בהמשך רציף של מתן כלל השירותים ע”י צוות המרפאה המוכר למטופלים”, מספרת גלית רטנר, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מינהלת אשר, בכללית מחוז חיפה וג”מ, המעניקה שירות לכ-165 אלף מטופלים, בפלח גיאוגרפי רחב ולאוכלוסיות מגוונות. 

 

בשיחה מיוחדת עימה היא מספרת, על ההתמודדות מעוררת ההשתאות של צוותי המרפאות והמינהלת בשנה החולפת. “עברנו שנה מלאה באתגרים, שנה בה התמודדנו עם מציאות שמשתנה מיום ליום, מטופלים מפונים שחשוב לנו להמשיך ולדאוג לבריאותם, עובדים עם קשיים אישיים, וויסות עובדים בין המרפאות  בהתאם למקום המגורים. מה שהיה חשוב לנו, זה לדאוג לעובדים שלנו, לעזור היכן שיכולנו, ולהמשיך לשמור על רציפות תפקודית במתן השירות במרפאות. להמשיך להפעיל מרפאות גם ביישובים שפונו, כדי לתת שירות למטופלים שלא התפנו. ארגנו ימי בריאות מרוכזים במרפאות מפונים בבתי מלון, לשם הגיעו אנשי הצוות המוכרים למטופלים. במרפאות נוספות תגברנו צוותים בהתאם לצורך”.

 

רטנר מספקת מספר דוגמאות לתרחישים הללו, בהן הפגינו המינהלת והנהלת המחוז גם יחד, יכולות בלתי נלאות. “במרפאות בישובים גרנות ושלומי למשל, הסמוכים לגבול לבנון, המשכנו במקביל לשירות פרונטלי לספק שירות רפואי, סיעודי ואדמיניסטרטיבי של ייעוץ טלפוני. במרפאת עארמשה המשכנו לתת שירות מלא לכלל המטופלים, שרובם לא התפנו ואף זכינו לביקור תמיכה של מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שהגיע למרפאה ושוחח עם הצוות ועם המטופלים. במקומות אחרים בהם רוכזו מפונים, פתחנו מרפאות זמניות שאפשרו הנגשה של כלל השירותים הרפואיים תחת קורת גג אחת, מבלי להתפשר על האיכות כמובן. עם תחילת ההסלמה האחרונה, העתקנו מרפאות ישובים רבות למבנים חלופיים ממוגנים בתוך מספר ימים, כל זאת על מנת ולהמשיך לתת מענה רציף למטופלים. מדובר על אופרציה שלמה מאחורי הקלעים שכוללת העתקת תשתיות, שינוע ציוד, וויסות צוותים, עדכון המטופלים ועוד”. 

 

במבט לאחור על שנת תשפ”ד רצופת האתגרים, שזה עתה הסתיימה לה, מסכמת רטנר את התובנות האישיות, שעיקרן החוסן והעוצמה שהפגינו צוותי המרפאות. “תמיד ידענו שהצוותים שלנו הם יוצאי דופן, אנשים מופלאים שמגיעים לעבוד מתוך מקום של שליחות, אבל אין ספק שהשנה האחרונה הוכיחה זאת ביתר שאת”, היא אומרת.

 

לדבריה: “כלל העובדים, ללא יוצא מן הכלל, הפגינו מחויבות אדירה ואכפתיות. כולם המשיכו לשרת את המטופלים באופן מלא, במטרה ברורה לשמש כעוגן עבורם, מתוך הבנה, שדווקא רגעים אלו הם רגעי האמת של מערכת הבריאות ושלנו. זה המקום להכיר להם תודה. אנשים עם לב ונשמה ענקיים. כמנהלת, אלו רגעי הגאווה אמתיים המשקפים לי שוב, כי בחרתי בעיסוק הנכון עבורי, כזה המאפשר לנו להיות משמעותיים עבור האחר, שמאפשר לעזור לאנשים בשמירה על הבריאות שלהם בכל מצב ובכל זמן”.

גלית רטנר: שליחות מקצועית וגאווה גדולה. צילום: דוברות כללית.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments