י"ב אייר התשפ"ד, 20/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

דרוש נס כדי להשאיר את זמיר

למרות שעלו לפלייאוף העליון, הקשר ההתקפי נס זמיר, שמוביל את רשימת כובשי השערים של הפועל חיפה, זו העונה השנייה ברציפות, מסיים את חוזהו בקיץ, אבל עדיין לא קיבל הצעה ממשית ומשודרגת מיואב כץ. כמה קבוצות בליגת העל, כבר מגלות התעניינות בקשר, שרק לפני שנתיים היה כמעט אלמוני ופורח מחדש בהפועל חיפה

זמיר: לאחר ששיחק בקבוצות מילואים בספרד, חזר לישראל, ובעיקר נדד בין קבוצות מהליגה הלאומית. מאמן הפועל חיפה דאז, ניר קלינגר, הימר על הקשר, שהחזיר לו בגדול עם 6 שערים ו-6 בישולים בעונה אחת. אם יואב כץ לא יתעורר מהר, זמיר יחתום כנראה בהפועל ת"א או בחדרה, שהמאמנים שלהן כבר אימנו אותו בעבר (צילום: האתר הרשמי)
Thursday March 5, 2020
אריה גרינברג

מאז תחילת העונה מגלים חלוצי הפועל חיפה, אוזלת רגל מרגיזה, כאשר רק החלוץ יאקוב סילבסטרה, שהגיע בחלון ההעברות, מצליח למצוא את הרשת מעת לעת. דווקא על רקע חולשת החלוצים מאז תחילת העונה, בולטת התרומה המשמעותית של הקשר ההתקפי נס זמיר, שזו העונה השנייה ברציפות, בה הוא הכובש המוביל בשורות האדומים. זמיר, ללא ספק, הוא אחד משחקני הרכש המצליחים ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות, אבל עבור הבעלים יואב כץ, כנראה שזה לא מספיק: למרות שהוא מסיים חוזה בסיום העונה, זמיר עדיין לא קיבל הצעה ממשית או רצינית ממעסיקו לקראת העונה הבאה. לא מעט קבוצות ישמחו להציע לקשר המפתיע חוזים משודרגים, ויש גם דיבורים שיירכש ע”י קבוצה מאירופה, אלא שלהפועל חיפה, כך מסתבר, יש זמן.
זמיר בן ה-29, ששיחק במחלקות הנוער של גדנ”ע יהודה, צפרירים חולון ובית”ר טוברוק, הצטרף בגיל 17 לקבוצת המילואים של חטאפה הספרדית, ומשם עבר לזו של אלבסטה. זמיר כבר היה קרוב לחתום במועדון הפאר של אתלטיקו מדריד, אלא שהוא לא זכה למעמד של “ספורטאי עילוי” בצה”ל, מה שאולי טירפד את הקריירה האירופית שלו.
לאחר שהוציא דרכון ספרדי, ביולי 2011, חתם זמיר בסרגוסה, אף היא מהליגה הספרדית, אך גם שם שיחק רק במדי קבוצת המילואים. בינואר 2012 חזר לישראל כדי להשלים את שירותו הצבאי, והושאל למכבי פתח תקווה. בקיץ 2012 חתם בבני יהודה, ובסיום אותה עונה ירד עימה לליגה הלאומית. למרות הירידה, הוא נשאר נאמן לבני יהודה ושיחק עימה בליגה השנייה, שם כבש 4 שערים וסייע לה לחזור לליגת העל.
בקיץ 2015 חתם זמיר ל-3 שנים בבית”ר ירושלים, אך לא רשם הופעות רבות ובעיקר חימם את הספסל. לאחר מכן נדד בין עירוני ראשל”צ והפועל פ”ת, עד שביולי 2018 חזר לליגת העל וחתם בהפועל חיפה. את עונתו הראשונה בקבוצה סיים עם מאזן נאה של 6 שערים ו-6 בישולים, למרות שנחשב כמעט לאלמוני עד אז.
בעונה הנוכחית מגלה זמיר יכולת טובה עוד יותר, ועד כה הבקיע בשורות הקבוצה 8 שערים בכל המסגרות. חלק מהשערים שכבש היו מכריעים והביאו נקודות לקבוצתו. נגד מכבי תל אביב כבש שער שוויון בתוספת הזמן והעניק לאדומים נקודה יקרה. נגד עירוני קרית שמונה, הבקיע צמד שהביא לניצחון חשוב.
לאור תרומתו הגדולה של השחקן לקבוצה, קשה להבין את הסחבת בה נוקט יואב כץ, בכל הנוגע לחתימה על חוזה חדש עימו. סוכנו של זמיר, אפי סופר, אמר בריאיון לאתר “ONE”: “נס מאוד מחובר למועדון, אבל לצערי, לא נוכל לחכות יותר מדי. כרגע נס הוא אחד הקשרים ההתקפיים הטובים בישראל, והוא מסיים חוזה בסיום העונה, מה שהופך אותו למאוד אטרקטיבי״.
לאור אי חידוש חוזהו של זמיר והעובדה שקבוצות הליגה יוכלו לקבל אותו ללא תמורה, נראה כי הביקוש שלו רק יילך ויגבר. מאמן הפועל ת”א, ניר קלינגר, שהביא את זמיר להפועל חיפה, בעת שאימן אותה, צפוי להיות בין אלו שירצו לראותו בשורות האדומים מתל אביב. גם הפועל חדרה של שרון מימר, שאימן אף הוא את זמיר בעבר, ועירוני קרית שמונה, שספגה ממנו שני שערים במשחק אחד העונה, מגלות בו עניין.
רוב הפרשנים מעריכים, כי הסיכויים של זמיר להישאר בהפועל חיפה, נמוכים ביותר, למרות שעלו למשחקי הפלייאוף העליון בשבת האחרונה. באמצעי התקשורת ציינו, כי ההצעה הכספית שקיבל מהפועל חיפה נמוכה מאוד, וכי ישנם פערים גדולים בין הצדדים. כפי שהדברים נראים כרגע, אם האדומים לא יתעשתו מהר, הם יתעוררו לתוך מציאות, בה אחד השחקנים האיכותיים והמפתיעים שלה יעבור לקבוצה אחרת, והם יפספסו גם את הקשר וגם ייאלצו לשחרר אותו ללא תמורה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments