כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

אחרי חסימת הכבישים: נציגי הנכים נפגשו עם שר האוצר

צילום: דוברות משרד האוצר
Wednesday June 3, 2020

יומיים לאחר שחסמו כבישים במרכז הארץ, נפגשו ביום שלישי השבוע נציגי אירגוני הנכים עם שר האוצר, ישראל כץ וסיכמו עימו כי המתווה להעלאת קיצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב הקרוב. בפגישה השתתף גם דובר קבוצות מאבק הנכים והקשישים בישראל, נאור לביא, תושב קרית אתא. 

בפגישה העלו נציגי הנכים את דרישותיהם ובהן העלאת קיצבת הנכות. שר האוצר הינחה לקיים את המתווה להעלאת קיצבאות הנכות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021. בהתאם לכך, במסגרת גיבוש תקציב המדינה הקרוב, בכוונת שר האוצר להביא לאישור הממשלה את המתווה, כך שקיצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים.

בנוסף, בהמשך למדיניות לעידוד תעסוקה בכלל, ובקרב אנשים עם  מוגבלות בפרט, שר האוצר הינחה את אגף התקציבים במשרדו לגבש את  עיקרי המשמעויות של העלאת הדיסריגרד (הכנסה בגינה נלקחת בחשבון בחישוב קיצבת הנכות).

כ״ץ: ״נפגשתי עם נציגי אירגון הנכים. הקשבתי קשב רב למצוקותיהם. בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקיצבאות ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות”.

נאור לביא: “נמשיך במאבק עד שיכנס כסף לחשבונות הבנק של הנכים ולאחר מכן נאבק להעלאת קיצבאות הנכות לגובה שכר המינימום. אנחנו מעוניינים לסיים את מאבק הנכים שנמשך מספר לא מבוטל של שנים. עכשיו הכדור בידי ממשלת ישראל, שר האוצר, וראש הממשלה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments