כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אין מקום למצעד גאווה בקרית ביאליק בשל אופי הקהילה”

מירשם הידועים בציבור יאפשר שוויון זכויות גם לחברי הקהילה הלהט”בית. אדווה בלמס, חברת מועצת העיר ויו"ר וועדת שיוויון מיגדרי וזכויות הלהט"ב
Thursday July 9, 2020

“מצעד גאווה אינו מתאים לאופי הקהילה בקרית ביאליק, כאן מתאימה יותר פעילות של משפחות בקהילה”. כך אמרה לרגל חודש הגאווה אדווה בלמס, חברת מועצת העיר, המשמשת יו”ר הוועדה לשיוויון מגדרי בעירייה ויו”ר וועדת הכספים, וגיא הראל, רכז הלהט”ב העירוני.

כזכור, קרית ביאליק נמנית עם 9 ערים בעלות דירוג חיובי ביחסן לקהילה הלהט”בית והיא מובילה בכל איזור הצפון בתחום. לרגל חודש הגאווה נערכים בעיר פעילויות רבות למען הקהילה, פעילות בעלות אופי משפחתי, קהילתי וגם הסברתי. חברת המועצה בלמס ציינה, כי מאז מינויו של גיא הראל, לתפקיד רכז הלהט”ב העירוני, הפעילות מתרחבת, תוך בדיקה מתמדת של צרכי הקהילה במסגרת מפגשים שבועיים.

חודש הגאווה נערך תחת הרושם הקשה, לאחר שהכנסת סירבה לאשר את חוק הפונדקאות למשפחות חד הוריות. בלמס עדיין מקווה שהחוק, שמאוד חשוב לחברי הקהילה, יאושר לבסוף. לדבריה: “אנחנו מקווים ששר המשפטים, אבי ניסנקורן, יפעל כפי שהבטיח ויקדם את החוק שמאפשר הורות לכולם. אני לא מופתעת מהדחייה, תהליכים כאלו לוקחים יותר זמן ובתקופה האחרונה המיקוד של הכנסת היה בנושאים אחרים. אני מקווה שבסופו של דבר, חברי הכנסת יבינו את המשמעות הגדולה של החוק והוא יאושר. גם אנחנו, יושבי ראש הוועדות לשוויון מגדרי ברשויות השונות, מנסים להעניק רוח גבית להעברת החוק החשוב הזה”.

איך יראה חודש הגאווה בקרית ביאליק?

הראל: “תהיה פעילות קהילתית, הרצאות, סדנאות, מפגשים משפחתיים, יש לנו אפילו מפגש על האש, כמובן שהכל יתנהל תחת מגבלות הקורונה. השיא יהיה בין 23 ל-25 ביולי, אז יהיו הופעות באשכול הפיס, קבלת שבת קהילתית ועוד אירוע למשפחות”.

בלמס: “מידי שנה מספר המשתתפים באירועים שאנו מארגנים הולך וגדל. בשנה שעברה למשל, כשציינו בפעם הראשונה את שבוע הגאווה, היה מדהים לראות כמה סטרייטים הגיעו לאירועים”. 

בנהריה היתה התקפה קשה ברשתות החברתיות על הקהילה הלהט”בית, לקראת אירוע מרכזי שאמור להיערך בחודש הגאווה. איך מקבלים בקרית ביאליק את הפעילות שאתם מארגנים?

הראל: “כל הרכזים מאוחדים בקבוצת וואטסאפ, אני מודע למה שקורה בנהריה. בקרית ביאליק התושבים מקבלים את הפעילות שלנו, אין כל התנגדות, לא נשלח אפילו מכתב תלונה אחד, להיפך, למזלנו פה התושבים מבינים את חשיבות הפעילות ותומכים בה”.

בלמס: “חלק מהעובדה שמקבלים את הפעילות שלנו, זה בגלל הפעילות ההסברתית הרחבה, גם במוסדות החינוך. גם העובדה שראש העיר, אלי דוקורסקי, תומך ומעודד את הפעילות חשובה, כמו גם התפיסה שלו ושלנו על חשיבות שוויון ההזדמנויות, ועל השיח המכבד, עוזרת לכך שבקרית ביאליק לא קורים דברים כאלו. המינוי של גיא והעבודה שלו, יש להם משמעות גדולה לקהילה בקרית ביאליק”.

מה הלאה?

בלמס: “להרחיב את הפעילות על פי צרכי הקהילה. אנחנו במקום הראשון באיזור הצפון בנושא היחס לקהילה, אבל ראש העיר ביקש שנושאים שונים שצריכים לשפר, נשפר אותם בשנה הבאה. בין השאר נפעל בנושא רישום לגני הילדים. במקום שירשם בטפסים “שם האם” ו”שם האב”, ירשם “שם ההורה”, כך שילדים למשפחות חד מיניים לא ירגישו שונים. אנחנו גם פועלים למען מתן הכרה מלאה לזוגות חד מיניים, בכל נושא ההנחות העירוניות. למרות המיקום הגבוה שלנו, יש עוד מה לקדם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments