כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אנחנו נציל את שילטון הימין”

לאחר שחתם על הסכם איחוד עם מנהיג "הבית היהודי", הרב רפי פרץ, מצא את עצמו עו"ד איתמר בן גביר, מחוץ לתמונה, ולטענתו הרב פרץ תקע לו סכין בגב. בעקבות זאת, החליט בן גביר, לרוץ לבד בבחירות הקרובות, במסגרת מפלגתו, "עוצמה יהודית".
עו"ד בן גביר (44), נשוי ואב ל-6, המתגורר בקרית ארבע, נחשב במשך שנים ל"ילד הרע" של הימין, והוגשו נגדו 53 כתבי אישום, כאשר ב-46 מתוכם יצא זכאי. כבר בגיל 14, נעצר לראשונה וישב במעצר מינהלי, כתומך תנועת "כך". הוא לא גוייס לצה"ל, לטענתו מסיבות פוליטיות, דבר המפריע לו עד היום. באופן מפתיע, בשנים האחרונות הפך לסוג של מיינסטרים ולמרואיין מבוקש.
בריאיון ל"חדשות הקריות", יוצא בן גביר, בחריפות נגד הנהגת הציונות הדתית, שלטענתו הגיעה לשפל המדרגה, מדבר על התדמית המוטעית שלו כשונא ערבים, משוכנע שמפלגתו תעבור את אחוז החסימה ומגלה, שיש לו קשר לקריות

בן גביר: לאחר שבמשך שנים נחשב ל"ילד הרע" של הימין, הפך לסוג של מיינסטרים ולמרואיין מבוקש. טוען, שהרב פרץ תקע לו סכין בגב, ומשוכנע שיגיע לכנסת כנגד כל הסיכויים. החליט ללמוד משפטים, לאחר שנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ייעץ לו לעשות זאת (צילום: יח"צ)
Sunday February 2, 2020
אבי שני

שעות ספורות לפני סגירת הרשימות לכנסת, לקראת הבחירות הקרובות ב-2 במרץ 2020, צייץ יו”ר “הבית היהודי”, הרב רפי פרץ, כי “מילה שלי זו מילה”, תוך שהוא רומז, כי אין לו כוונה להיכנע ללחציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שדרש ממנו להתאחד עם “הימין החדש” בראשות נפתלי בנט, תוך ויתור על ההסכם עם יו”ר “עוצמה יהודית”, איתמר בן גביר. אלא שכעבור זמן קצר, מחק הרב פרץ את הציוץ, לאחר שעבר “טיפול המרה” אצל ביבי, תוך בגידה בברית החתומה עם בן גביר. לזה האחרון לקח בדיוק חצי שעה להודיע, כי ירוץ פעם נוספת לבד בבחירות, מתוך תקווה שהפעם יעבור את אחוז החסימה, ולא הסתיר את דעתו על שאר החברים בימין, שסגרו דיל שהשאיר אותו בחוץ. “הרב פרץ, סמוטריץ’, בנט ושקד לא קברו רק את הקריירה הפוליטית שלהם, אלא גם את שילטון הימין. ‏מתוך אחריות לשילטון זה, ‘עוצמה יהודית’ תרוץ בבחירות הקרובות כדי להביא להצלתו”, אמר בן גביר.

במשך שנים נחשב בן גביר לילד הרע של הימין. כבר מגיל 14, הוא היה פעיל בתנועת “כך” של מאיר כהנא, עבר את כל הגילגולים שהתנועה עברה, כולל הוצאתה מחוץ לחוק, והוגשו נגדו 53 כתבי אישום, מתוכם יצא זכאי ב-46 תיקים. באופן מפתיע, בשנים האחרונות הוא הפך לסוג של מיינסטרים, ואפילו נתניהו פעל רבות, לפני הבחירות האחרונות לכנסת, כדי לשלב אותו במקום טוב ברשימת “ימינה”. לקראת הבחירות הקרובות, סגר בן גביר דיל עם יו”ר “הבית היהודי”, הרב רפי פרץ, שהציב אותו במקום השלישי ברשימת הימין המאוחדת, אלא שבסופו של דבר, בן גביר שוב נשאר לבד.

בריאיון ל”חדשות הקריות”, מגלה בן גביר, כי מי שאחראי לשינוי הגדול שעבר, הוא לא אחר מנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק. “שוב ושוב הופעתי בפניו וייצגתי את עצמי”, סיפר בן גביר. “בשלב מסויים אמר לי השופט ברק: ‘אתה ממש טוב בזה, למה שלא תלמד משפטים?’. זה בהחלט שינה את דרכי”.

בן גביר (44), יליד ירושלים, גדל בבית חילוני ובמהלך לימודיו בביה”ס התיכון חזר בתשובה. בתום התיכון, למד בישיבת “הרעיון היהודי”. בגיל 16 הצטרף לתנועת “כך” והתקדם לעמדת רכז הנוער של התנועה. בעבר סיפר, כי ישב במעצר מינהלי כבר בגיל 14. בעקבות הטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, בו נהרגו 29 אנשים, הוכרזה התנועה כאירגון טרור והוצאה אל מחוץ לחוק. בן גביר הורשע בעבירה של התאגדות אסורה של תנועת “כך” ולא גויס לצה”ל, לדבריו בשל עברו בתנועה הקיצונית. בן גביר התפרסם, כאשר זמן קצר לפני רצח רבין, החזיק את סמל מכוניתו של רבין והכריז: “כמו שהגענו לסמל הזה, אנחנו יכולים להגיע לרבין”.

בכנסת ה-18 שימש עוזר פרלמנטרי של ח”כ מיכאל בן ארי. בבחירות לכנסת ה-19 הוצב במקום החמישי ברשימת “עוצמה לישראל”, בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי, אלא שהיא לא עברה את אחוז החסימה. לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הוצב במקום השמיני ברשימת “איחוד מפלגות הימין”, ועם פסילת מועמדותו של בן ארי, התקדם למקום השביעי. גם כאן הוא לא הצליח להיכנס לכנסת, לאחר שהרשימה זכתה ב-5 מנדטים. בבחירות לכנסת ה-22 התמודד בראשות רשימת “עוצמה יהודית”, שקיבלה כ-83 אלף קולות, אך לא עברה את אחוז החסימה.

במהלך חייו הורשע מספר פעמים בבתי המשפט, בעבירות שונות, ובהן התפרעות, השחתת מקרקעין, הפרעה לשוטר, החזקת חומר תעמולה לטובת אירגוני טרור, הסתה לגזענות ותמיכה באירגון טרור.
לבן גביר השכלה משפטית, אותה רכש בקריה האקדמית “אונו”. בתחילה החליטה לשכת עורכי הדין למנוע ממנו לגשת להתמחות, בשל עברו הפלילי, אלא שלאחר מאבק, הוא הוסמך להיות עורך דין. במסגרת תפקידו, הוא מרבה לייצג אנשי ימין המואשמים בעבירות על רקע אידאולוגי. באחד המקרים ייצג נער שהואשם בתקיפת ערבי והביא לזיכויו, ובשנת 2015 ייצג את אחד החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה בדומא, וטען שחוקרי השב”כ אילצו את מרשו להודות באמצעות עינויים. בן גביר, נשוי ואב ל-6 ילדים, מתגורר ב”גבעת האבות” שבקרית ארבע.

לאחר שברגע האחרון, החליט הרב רפי פרץ, לסגת מההסכם עימו, יצא בן גביר בצורה קשה נגד מנהיג “הבית היהודי” ונגד פוליטיקאים נוספים מהציונות הדתית. “במשך שלושה שבועות, הצלנו את הקריירה הפוליטית של הרב פרץ”, אומר בן גביר. “במועד א’, בזכות האיחוד עם ‘עוצמה יהודית’, הרב פרץ וסמוטריץ’ הפכו לשרים. בפעם שעברה הם סיפרו לנו כמה פילוג הימין הוא דבר לא טוב, והפעם עשיתי הכל כדי לרוץ יחד. הסכמתי לוותר על מקומות והלכתי יד ביד עם הרב פרץ. אבל מסתבר, שאידיאולוגיה לא מעניינת אותם, אלא רק אגו. סמוטריץ’ נלחם כמו ילד קטן על תפקידים, שר החינוך משקר ואיילת שקד לא מגלה אחריות. זו חבורה שלא ראויה להנהגה”.

בן גביר בחברת הרב פרץ: לחיצת יד או סכין בגב? טוען, שבניגוד לתדמית שהודבקה לו, הוא אינו שונא ערבים, והדבר היחיד בו הוא מתנהג בקיצוניות, הינו אהבת ישראל. כשלא גוייס לצה”ל, אימו שלחה מכתב זועם לרמטכ”ל דאז, אהוד ברק (צילום: פייסבוק)

נתניהו לא רצה אותך כחלק מהאיחוד?
ראש הממשלה רצה איחוד מלא של מפלגות הימין, ואנשיו פעלו להשיג זאת. הרב פרץ החליט להתקפל, בעקבות דרישתו של נפתלי בנט.

זו הגשמת חלום עבורך להיות ח”כ?
ממש לא. החלום שלי הוא לעזור לעם ישראל. מעולם לא חלמתי להיות ח”כ.

מה יש לך ולחבריך לתרום בכנסת, פרט למאבק בתחום המדיני-ביטחוני?
אנו נייצג את הציבור מימין ל”ליכוד”. כל מי שרוצה ימין אמיתי, ימצא את עצמו אצלנו, ולא רק בנושאים ביטחוניים, לאומיים ושמירת המסורת ומורשת ישראל. גם הנושא הכלכלי חשוב לנו. קח אותי לדוגמא. אני עצמאי השייך למעמד הביניים, וזה בלתי נתפס שחצי מהכסף שאני מרוויח, הולך למס הכנסה. אין עוד מקום בעולם עם מיסוי כזה. אני יודע שיש כסף במדינה, אבל מבזבזים אותו למטרות הלא נכונות.

איך אתה מסביר את העובדה, שהפכת ממוקצה בציבוריות הישראלית, לסוג של מיינסטרים?
להערכתי, הציבור זז ימינה. ניסינו הסכמי שלום ואת דרך הוויתורים, וקיבלנו פיצוצים ופיגועים, כולל בתל אביב, ירושלים וחיפה. האנשים התפכחו מחלום השלום וזזו ימינה. גם אני שיניתי את דרכי. אני כבר לא ילד בן 16 שעומד בצמתים עם שלטים. היום אני עורך דין ויש לי כלים אחרים כדי לעזור לעם שלי. היום גם מאפשרים לי לדבר, פעם סתמו לי את הפה ועשו ממני קיצוני, מבלי לשמוע אותי. היום אנשים מכירים אותי ויודעים שאני קיצוני בדבר אחד, שהוא אהבת ישראל.

אין לך בעיה עם כתבי האישום נגד ראש הממשלה?
כמי שהגישו נגדו 53 כתבי אישום, מהם יצאתי זכאי ב-46, אני יודע מהי חזקת החפות מפשע, והחזקה הזו עומדת גם לראש הממשלה. אני קורא את התיקים ורואה שיש שם רדיפה. בלי קשר לכך, איני חושב שדרך החיים שלו אידיאלית…

אין ויכוח על כך, שהוא קיבל סיגרים ובקבוקי שמפניה בשווי 700 אלף שקל?
אני לא נגעתי מעולם בסיגר ולא שתיתי שמפניה. אני חי בצניעות, וגם כאשר משרד עורכי הדין שלי הניב הכנסות יפות, לא שיניתי את סיגנון החיים. יחד עם זאת, אני לא רוצה שבגלל סיגריות, חמגשיות וגלידת פיסטוק, יורידו פה ראש ממשלה מכהן, במיוחד כאשר אני רואה איך לא פועלים באותה הנחישות נגד יאיר לפיד ואהוד ברק, למשל. יש כתבי אישום נגד נתניהו, כי לא הצליחו להוריד אותו בדרך אחרת.

עד כמה הפריע לך, שלא התאפשר לך להתגייס לצה”ל?
זה מאוד הפריע ופגע בי, והכי פגע באימא שלי ז”ל. היא היתה קצינה בצבא, וכשלא גייסו אותי, אימא שלחה מכתב לרמטכ”ל דאז, אהוד ברק. אגב, תשובה היא לא קיבלה. לא גייסו אותי מטעמים פוליטיים וזה היה דבר פסול לעשות.

אתה שונא ערבים?
חס ושלום. אני אוהב את העם שלי, אין בי שינאה כלפיי ערבים. אני לא עושה הכללות, יש רבים מהם שחיים איתנו והם נאמנים. להם אני אומר “אהלן וסהלן” ותומך במתן זכויות עבורם. הבעיה שלי הינה עם גורמים שרוצים להפוך את הצפון לאוטונומיה של פלסטין, כאלו שנוהגים בגזענות כלפי היהודים, וגורמים כאלו צריך לזרוק מכאן. מה שמקומם אותי הוא, שחברי הכנסת של “הרשימה המשותפת” דואגים רק לפלסטין ולא איכפת להם ממה שקורה בכפרים כאן, בנושאי חינוך, תשתיות ונושאים נוספים. זה לא מעניין את אחמד טיבי ואיימן עודה.

שמעתי שיש לך קשר לקריות?
בהחלט, סבתא של אישתי מתגוררת בקרית ביאליק, ואנו מבקרים אותה לא מעט. יש לי סנטימנטים לאיזור. אני מודע היטב לבעיות הזיהום במפרץ חיפה ולא מבין איך המדינה מסכימה, שמצב כזה נמשך כל כך הרבה שנים. אני תומך בהעברת התעשיות המזהמות למקום אחר וכח”כ אפעל, יחד עם חבריי למפלגה, כדי שבקדנציה הבאה זה יקרה.

נראה ש”עוצמה יהודית” לא תעבור את אחוז החסימה?
בעזרת השם, אנחנו נעבור וניכנס לכנסת. סקר, שנערך ע”י קמיל פוקס בערוץ 13, קבע שאנחנו עוברים את אחוז החסימה, וזה מה שיהיה. אנחנו נגיע לכנסת ונציל את שילטון הימין.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments