כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“אני נותן לקליש-רותם ציון נכשל על שנת כהונתה הראשונה”

חבר מועצת העיר חיפה, אלי בן דיין מקרית חיים, משוכנע, כי ראש העיר לא הצליחה לקדם ולו נושא אחד משמעותי בעיר, בעוד נושאים שכבר אושרו בקרית חיים, לא יצאו אל הפועל

במקום להיות יוזמת ולפעול ביחד עם חברי המועצה והנהלת העיר להרגעת הרוחות, היא שותקת. אלי בן דיין ועינת קליש-רותם
Tuesday December 3, 2019
בן מרדכי

למרות שחלפה שנה מאז כניסתה של ד”ר עינת קליש-רותם, לתפקידה כראש עיריית חיפה, נראה כי היא טרם הצליחה להטביע את חותמה על העיר השלישית בגודלה בישראל, ותושבים רבים חשים געגועים לראש העיר הקודם, יונה יהב, גם אם לא תמכו בו או רצו שימשיך. “קליש-רותם הבטיחה, שתהפוך את קרית חיים לפנינה, אבל נכון לעכשיו, איני רואה שמשהו השתנה”, אומר חבר מועצת העיר חיפה, אלי בן דיין, תושב קרית חיים.
ובכל זאת, מה כן השתנה מאז שהיא נכנסה לתפקיד?
מה שהשתנה הם בעיקר עובדי העירייה הבכירים. היא מחליפה אותם בזה אחר זה. לאחרונה פרש הגזבר, ולפני כן פרשו מספר מנהלים בכירים. אני שואל, איך ביזבזנו ככה שנה, ולאן הלך הכסף בשנה הזו? בימים אלו מכינים את התקציב החדש, והלוואי שתהיה בו בשורה חיובית עבור התושבים.
המצב טוב יותר מלפני שנה או גרוע יותר?
העובדים עושים את עבודתם באופן שוטף, בנושאים כמו ניקיון ותחזוקה, וגם בקרית חיים יש לנו את ה”עירונית”, שמנוהלת היטב ונותנת מענה לבעיות שוטפות. יחד עם זאת, בכל הקשור ליעדים אסטרטגיים ותוכניות לעתיד, איני רואה כל שינוי. לדוגמא, קליש-רותם מעוניינת לקדם את נושא התיירות, מטרה בהחלט ראויה, אבל מה קרה בעניין זה? דיברו על “פרוייקט האורות”, שאושר ע”י משרד התיירות, אלא שהעיר נאלצה לוותר עליו בשל התנהלות לא תקינה, וזה חבל מאוד, כי היתה כאן הזדמנות נהדרת להביא לעיר תיירים.
ומה לגביי קרית חיים?
יש את פרויקט פינוי-בינוי, שהוצג לאחרונה, וזה דבר מבורך, אבל עד שפרוייקט זה ייצא אל הפועל, עלינו לקדם כמה נושאים אחרים, כמו שיקום פרוייקט “הגן הצירי”. כשאני רואה את הגנים הפורחים בקרית מוצקין ובקרית ביאליק, לא נותר לי אלא לקנא. בעקבות הצעה לסדר שהגשתי, אושרה במועצת העיר תוכנית לשיקום “הגן הצירי”, אלא שהיא לא יצאה אל הפועל.
איזה ציון אתה מעניק לקליש-רותם על השנה הראשונה שלה בתפקיד?
ציון 5. מבחינתי היא נכשלה, לא עוברת כיתה. אולי בשנה הבאה, עם התקציב החדש, משהו ישתנה לטובה.
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments