י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

שור - 2024

20 באפריל - 20 במאי

מזל העיקשים והנחושים
אחד מידידיי סיפר לי סיפור, שאין כמוהו לתאר את ילידי מזל שור: לפני שנים רבות, אחרי הצבא, עבד כגנן בגינה פרטית. בעל הבית, אדם מוצק ועבה במיוחד, הצטרף אליו ושוחח עימו על הא ועל דא, תוך כדי עבודה. בשלב מסויים ניסה הבחור את מזלו בניחוש אסטרולוגי ושאל את בעל הבית, אם במקרה נולד במזל שור. עכשיו שימו לב לתשובה: “כן״, ענה, “אני באמת מזל שור, אבל איני מאמין בבולשיט הזה!״ (תפסתם? בול-שיט זה באנגלית... גללים של שור!).

ואמנם, בני מזל שור הם לרוב טיפוסים ארציים, מעשיים ומוצקים לחלוטין, והביטוי “שור בחנות חרסינה״ הולם אותם להפליא. אם רקדתם אי פעם עם מישהו שרמס בעיקביות את בהונותיכם, אך היה משוכנע שאין כמוהו מיטיב לנוע, ואף ציפה לתשואותיכם הסוערות בתום הריקוד, בוודאי רקדתם עם בן מזל זה. אולם, לפני שתגבשו סטריאוטיפ מוצק לגביי בני מזל זה, כדאי להזכיר שבני מזל שור נחלקים לשני סוגים עיקריים: שוורים וברבורים. טיפוסי הברבור הם ארוכי צוואר ודקים, בעוד טיפוסי השור הם גוצים וחסונים. הברבורים הם עדיני רגש ואניני טעם, בעוד השוורים מעדיפים אוכל, והרבה אוכל, ועל עדינות אין מה לדבר בכלל. הברבורים נעים בחן ובאצילות, בעוד השוורים פוסעים פסיעות גסות ורומסים את כל הנקרה בדרכם.

מזל שור (וכן מזל מאזניים) קשור בפלנטה ונוס, או נגה (“איילת השחר״), אותה אנו רואים לפנות ערב או לפנות בוקר, מנצנצת בחן כיהלום זוהר. לכן יהיו גם בני מזלות שור עם אישיות חיננית, המקובלים מאוד על הבריות.

לכל בן מזל שור, יש איזשהו חלום פרטי ובו הוא מככב בודד לגמרי בשמיים וזוכה בתשואות ההמונים. נטייתם זו עלולה לעשות את השוורים לבלתי רגישים, שקועים בעצמם ועיוורים לרחשי ליבו של הזולת. מרוב רצון לככב, הם עלולים להיסחף ולשכוח, שאולי גם בקרב המעריצים ישנם כמה כישרונות צנועים. ממש כמו החיה שור, ניתן לצפות מהשוורים האנושיים, לתכונות של עיקשות ונחישות (מה שנקרא “ראש בקיר״). כבר אמרו אחרים לפניי, שראשו של השור הוא הכספת השמורה ביותר בעולם: מרגע שחדר אליו איזשהו רעיון, שוב לא ייצא משם לעולם. יש משהו מרגיע באדם המקיים את מה שהוא מבטיח ושניתן לסמוך על מילתו בכל מצב, ורבים אמנם נשענים על יציבות זו באופיים של מפריסי פרסה. ברם, לפני שתירגעו מדי במחיצתם, כדאי לתת את הדעת על תכונה נוספת שלהם, והיא “בעיטת השור״ המפורסמת. זוהי הבעיטה המגיעה ברגע הכי פחות מתאים, כאשר לגמרי לא ציפיתם לה, ותופסת אתכם לחלוטין לא מוכנים. ראו הוזהרתם.
רומנטיקה
תיאבונם המיני של בני מזל זה הוא לרוב שוקק ביותר, ולכן הם משלימים את בני מזל עקרב בנושא זה. ברם, שיטות החיזור שלהם לרוב לוקות בחסר, בבוטות ובישירות רבה מדי. לעומת זאת, הם נאמנים מאוד לאחר הנישואין ולעולם לא ישכחו את יום ההולדת שלך. הם עלולים להיות קנאים ורכושניים מאוד כלפי בני־זוגם.
ילדים
תינוקכם, בן מזל זה, יהיה לרוב חסון ומפותח שלא כרגיל, ולעיתים הדרך היחידה להלבישו ולנעול לו את נעליו, תהיה באמצעות לחץ פיזי מתון. כאשר הם גדלים, הופכים ילדים אלו לעיקשים למדי ומנסים לנהל את הבית על פי דרכם הם (כלומר, הם יגידו ואתם תצייתו בשמחה). כיוון שחולשתם זו של השוורים הקטנים עלולה לצמוח למימדי ענק בהתבגרם, כדאי כבר כעת להשליט סדר בנבכי מוחם של הקטנים וללמד אותם לנסות להבין כיצד מרגיש הצד השני. כאשר אינם מנסים להשתלט עליכם, הם יצורים מקסימים, שופעי אהבה וחובבי חיבוקים לרוב.
הרגלים
השוורים הם עם הנתון להרגלים קבועים ומתעצבנים להחריד, כאשר משהו או מישהו מפר את שיגרת יומם, או מזיז להם חפצים בבית. מששקעו בנחת בכורסא הנוחה, ינסו להפעיל את שאר בני הבית במטלות שונות, כדי שלא יצטרכו לקום בעצמם. בכלל, הדרך הכמעט יחידה להוציא אותם מהבית, היא להזמינם למסעדה, וגם אז רצוי שזו תהיה מסעדה שהם מכירים ושביקרו בה לפחות עשר פעמים לפני־כן.
כלכלה
אין כמו השור בניהול כספים. הוא או היא יציבים ומהימנים, לא קונים קניות ספונטניות ויודעים תמיד כמה יש להם בחשבון (בניגוד לכמה מאיתנו שתמיד מופתעים מחדש מהמינוס). הם מנהלים את משק הבית ביעילות ובחוכמה (ותמיד יש להם משהו ממש־ממש טעים במקרר).
סימנים מיוחדים
קל להבחין בטיפוסי השור: הם כבדים, מוצקים, ולעיתים אף מגושמים. את טיפוסי הברבור קצת קשה יותר לזהות, אך צווארם הארוך והברבורי וחזות רקדני הבלט שיש להם, יקלו מעט את המלאכה. מכל מקום, שני הטיפוסים הם לרוב נאים מאוד למראה, עם מיתאר הרמוני (בהשפעת ונוס) ומיטיבים להתלבש.
הכוונה מקצועית
השוורים ככלל חובבי שירה (כפי שמעידים הקולות הבוקעים מחדר האמבטיה שלהם). רבים מהטנורים המפורסמים בעולם, הם ילידי מזל שור. גם בשאר מקצועות המוסיקה והנגינה, ניתן למצוא נציגות נכבדה של בני שור. הטיפוסים החסונים והמוצקים יותר, ייטיבו לנהל את משק החי או הירק ויצטיינו כווטרינרים או כחקלאים. לרבים מהם צפוי עתיד מזהיר כגזברים או כרואי־חשבון, מאחר שהם מיטיבים כל כך לנהל את ענייני הכספים, אך גם טבחים מהוללים יצאו מקרב שבט זה.
מפורסמים בני מזל שור
בנימין זאב הרצל, משה דיין, גולדה מאיר, קרל מרכס, לנין, עמנואל קנט, הנרי פונדה, סלוואדור דאלי, יהודי מנוחין, זיגמונד פרויד, וויליאם שייקספיר, יקטרינה הגדולה, יוהנס ברהמס, ברברה סטרייסנד, דיוק אלינגטון, שירלי טמפל ועמוס קינן.