י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

בכיר ההסתדרות ברבי: אנחנו מקדמים חקיקה שתכיר בעבודות הניקיון כעבודה מועדפת

כל רשות מסודרת, שמתנהלת תוך איזון תקציבי, יכולה לטפל בנושא המים, כולל בתשתיות. יוסי ברבי
Thursday June 25, 2020

ההסתדרות מקדמת חקיקה, יחד עם אירגוני המעסיקים, במסגרתה תוכר העבודה בתחומי הניקיון והשמירה כעבודה מועדפת, וזאת על מנת למשוך צעירים אחרי צבא לעסוק בתחומים אלו. יו”ר עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון, אחזקה והטיפול הסעודי בהסתדרות, חבר מועצת עיריית קרית ביאליק, יוסי ברבי, ציין כי בעקבות מגיפת הקורונה והעלייה החדה במספר המובטלים, יש התעניינות רבה מצד צעירים להשתלב בתחומי הניקיון והאבטחה, והחוק החדש יגביר את המעבר לתחומי אלו. 

במסגרת תפקידו בהסתדרות, אחראי ברבי על מעל 100 אלף עובדים בתחומי הניקיון והאבטחה ועוד כ-140 אלף עובדים בתחום הטיפול הסעודי, כולל כ-40 אלף עובדים זרים. לדבריו, “התחומים האלו מגלגלים מידי שנה בין 7 ל-8 מילארד שקלים. עד שנת 2013 העובדים הללו היו שקופים, אבל מאז ההסתדרות החלה לדאוג להם וחתמה על הסכמי שכר קיבוציים עם חברות כוח האדם. יושבי הראש הקודמים, עופר עיני ואבי ניסנקורן, קידמו את הנושא והיו”ר הנוכחי, ארנון  בר דוד, מקדם כיום חקיקה שתעזור לצעירים אחרי צבא למצוא תעסוקה”.

עד כמה ענף עובדי ניקיון ואבטחה נפגע במשבר הקורונה?

להערכתי, כ-30% מהעובדים הוצאו לחל”ת וזה ברור, כיוון שמקומות עבודה, כמו הרכבת, קניונים ומרכזים מסחריים בשיא הסגר ועוד הושבתו ולא היה צורך בעובדים. רק בנתב”ג הועסקו 1500 מאבטחים, שרובם יצאו לחל”ת. מצד שני, יש היום דרישה גדולה וגוברת לעובדים ומאבטחים. הם היו בחזית, הגיעו לעבודה בבתי חולים ומשרדי ממשלה, הם היו עובדים חיוניים. למרות החששות, עשו את המוטל עליהם. 

עד כמה המשק חוזר לפעילות מלאה?

מי שיש לו את התמונה המלאה הוא יו”ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שעובד מסביב לשעון כדי שעובדים יחזרו למקומות העבודה שלהם. להערכתי, המשק לאט לאט חוזר לתיפקוד, אבל יהיה קשה להחזיר אותו למצב שהיה לפני הקורונה. אני מקווה שהחקיקה החדשה, שתיתן עדיפות לצעירים אחרי צבא בתחומים אלו, תיגרום להם להבין, שאין כל פסול לעסוק בתחומים כמו ניקיון ואבטחה, במיוחד כשמספר המובטלים הוא כה גבוה. להערכתי, הדרישה לאנשי ניקיון ומאבטחים, רק תיגבר בתקופה הקרובה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments