כ' תמוז התשפ"ד, 26/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

האדום היום ירוק מאוד

בגיל 23, לאחר 3.5 עונות בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, חתם הקשר מקסים פלקושצ'נקו, ביריבה העירונית מכבי חיפה. פלקושצ'נקו נזכר ברגעיו הגדולים בהפועל חיפה, מפרגן למאמנו מרקו בלבול ומקווה להצעיד את קבוצתו החדשה לצמרת הגבוהה

פלקושצ'נקו: כבר בעונתו הראשונה בהפועל חיפה, נבחר לתגלית העונה, לאחר שכבש ב-3 משחקים רצופים ועזר לאדומים להישאר בליגה. במכבי חיפה פגש את מאמנו מהנבחרת הצעירה, מרקו בלבול, כמו גם לא מעט שחקנים, ששיתפו איתו פעולה בנבחרות ישראל השונות. רואה במכבי חיפה, את הקבוצה הטובה ביותר בליגה, עם האוהדים מס' 1 (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday March 12, 2019
אורי ירון

לאחר 3.5 עונות ו-85 הופעות בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, חצה הקשר מקסים פלקושצ’נקו, את הכביש, בחלון ההעברות האחרון, ועבר למכבי חיפה, שהביעה בו עניין תקופה ארוכה. “הגעתי למועדון הטוב ביותר בכדורגל הישראלי, עם הקהל הכי טוב. היה לי חשוב לעבור שינוי ולהתקדם, ואני שמח ללבוש את המדים הירוקים”, אומר פלקושצ’נקו, שקבוצתו מדורגת במקום השלישי לאחר הניצחון 0:2 על סכנין.
פלקושצ’נקו, שבינואר האחרון חגג את יום הולדתו ה-23, נולד באוקראינה, ובגיל 3 עלה ארצה עם משפחתו, שהתגוררה בקרית אתא. בגיל 6 החל לשחק במחלקת הנוער של הפועל חיפה, ובפברואר 2015, בהיותו בן 19, ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון, כשנכנס כמחליף בדקה ה-90 בניצחון 0:2 על מכבי תל אביב. ב-9 באפריל 2016 הוא פתח לראשונה בהרכב הקבוצה הבוגרת, בניצחון 2:3 על הפועל עכו, בו בישל ואף כבש את שער הבכורה שלו בליגת העל. מאז אותו משחק, הוא קיבל דקות בכל המשחקים שנותרו עד סיום העונה, תוך שכבש שלושה שערים רצופים וסייע לקבוצתו להישאר בליגה. בעקבות ה”פיניש” המושלם הזה, נבחר פלקושצ’נקו לתגלית העונה של ליגת העל.
בעונת 2017/2016 כבש הקשר ארבעה שערים ב-27 הופעות במשחקי הליגה, ובעונה שלאחר מכן שיחק בעיקר כמחליף, אם כי היה שותף לעונה מוצלחת מאוד של הקבוצה, בה העפילה לפלייאוף העליון וסיימה במקום הרביעי בטבלה. בתום העונה זכה עם הקבוצה בגביע המדינה, לאחר שכבש את השער הראשון במשחק הגמר נגד בית”ר ירושלים, בו ניצחו האדומים 1:3. פלקושצ’נקו רשם הופעות בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, כולל בנבחרת הנוער ובנבחרת הצעירה (עד גיל 21), בשורותיה כבש שער אחד, במשחק ידידות נגד סרביה.
במשחק הפרידה שלו מהפועל חיפה, בניצחון 0:4 על בני סכנין, שהתקיים ב-19/1, כבש פלקושצ’נקו שער, וכעבור שמונה ימים רשם את משחק הבכורה שלו במדי מכבי חיפה, בתיקו 0:0 נגד מכבי נתניה, כאשר נכנס כמחליף במחצית השנייה. גם במשחקים הבאים, נגד הפועל ת”א (2:3) ובית”ר ירושלים (1:1), הוא נכנס כמחליף במחצית השנייה. “זו היתה הרגשה נהדרת לעשות את הסיפתח במכבי חיפה, ואני מודה לאוהדים הנפלאים של הקבוצה, שקיבלו אותי מצויין ועודדו אותי”, הוא אומר.
מה יש לך לומר למועדון נעוריך, הפועל חיפה?
אין לי מספיק מילים להודות להפועל חיפה, שהיתה הבית שלי במשך כל כך הרבה שנים, מאז שהייתי ילד בן 6. יחד עם הפועל חיפה, שנתנה לי את הבמה, היו לי המון חוויות מרגשות, שאקח איתי לכל החיים. אני מודה לנשיא המועדון, יואב כץ, לאלפי האוהדים הנפלאים, שתמכו בי גם ברגעים קשים, לצוות המקצועי והניהולי, וכמובן לשחקני הקבוצה, שתמיד יישארו בליבי. זה לא פשוט לעזוב בית.
אומרים, שיש לך קשר מיוחד עם מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול?
מרקו אימן אותי בנבחרת הצעירה ודאג שאגיע למכבי חיפה. הוא מאמן מצויין, עם אישיות נהדרת, ויש לנו חיבור טוב מאוד. זה כיף להגיע לקבוצה עם מאמן כזה, שמאמין בי ויודע איך להפוך אותי לשחקן יותר טוב.
לאן מכבי חיפה יכולה להגיע בתום העונה?
התרשמתי, שיש לנו קבוצה חזקה מאוד, עם שילוב טוב בין וותיקים וצעירים, ואני שמח שהיא התחזקה מאוד בחלון ההעברות, עם שחקנים חדשים ברמה גבוהה מאוד. אני שמח על הניצחון נגד סכנין, ומשוכנע שאפשר לסיים במקום 3-2 ולהשיג את הכרטיס לאירופה.
מאמן הקבוצה, מרקו בלבול, אמר עם החתמתו של השחקן: “אני מכיר את מקסים מצויין ועקבתי אחריו במשחקי הליגה של הפועל חיפה, וכמובן בנבחרת הצעירה, שם אימנתי אותו. מדובר בשחקן מוכשר מאוד, שמתאים למכבי חיפה. כמו שחקנים צעירים אחרים שהגיעו למועדון, אנחנו לא נבחן את מקסים כל דקה, אלא הבאנו אותו לטווח ארוך”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments