י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

האיש למשימות מיוחדות

במשך רוב הקריירה שיחק כדורגלן הפועל חיפה, לירן סרדל, אחד הבוגרים המוצלחים ביותר של מחלקת הנוער בשנים האחרונות, כמגן ימני. לאחר מכן הפך לקשר, ובהמשך בלם ומגן שמאלי. לאחר 6 שנים בקבוצה הבוגרת, עובר סרדל את העונה הטובה ביותר שלו בשורות האדומים. אלא שדווקא בשבועות האחרונים, נקטעה הליגה בשל התפרצות נגיף הקורונה. "אני כבר כל כך רוצה לחזור למגרשים", הוא אומר

סרדל: כבר בגיל 5 הגיע למחלקת הנוער של הפועל חיפה, בעקבות שיחה מקרית של אביו, תנ"צ (בדימוס) אילן סרדל, עם מי שניהל אז את מחלקת הנוער של הפועל חיפה, גליל גלסברג. בגיל 25, עובר סרדל את העונה הטובה ביותר שלו בקבוצה הבוגרת, שבינתיים נקטעה בשל התפשטות הקורונה (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday April 7, 2020
אבי שני

עבור לירן סרדל, כדורגלן הפועל חיפה, הקריירה הספורטיבית החלה מוקדם מאוד, יותר ממרבית השחקנים. אביו, תנ”צ (בדימוס) אילן סרדל, שהיה אז קצין סיור בתחנת זבולון, ולאחר מכן מפקד התחנה, נקרא יום אחד לטפל באירוע שהיה בקרית חיים. באחד הריאיונות סיפר, שהגיע לאיצטדיון הכדורגל בקרית חיים. “נכנסתי פנימה ופגשתי שם את מי שהיה אחראי אז על מחלקת הנוער, גליל גלסברג”, נזכר סרדל. “דיברנו קצת על מה שקורה בנוער של המועדון באותם ימים. שני הבנים הגדולים שלי, ניב ולירן, היו אז בני 5-4. הוא אמר לי: ‘תביא אותם, רק טוב יהיה להם פה’, והסכמתי. ידעתי שמסגרת ספורטיבית עושה טוב לילדים, אז הבאתי אותם למועדון, ולא בגלל שהייתי אוהד הפועל חיפה. ההיפך, הייתי דווקא אוהד מכבי, אבל זה היה קרוב לבית…”.
מאז ועד היום, לובש לירן את המדים האדומים, ונראה שהעונה, בגיל 25, לאחר כמה עונות לא פשוטות, הוא רשם את שנתו הטובה ביותר בקבוצה הבוגרת. אחרי שחימם את הספסל בעבר, הפך לשחקן הרכב ברבים מהמשחקים, כאשר המאמן חיים סילבס נתן לו העונה הזדמנויות רבות, אותן לקח בשתי ידיים. אחד הסיבות לכך, היא שסרדל הוא סוג של “כלבויניק”, שיכול לשחק כמעט בכל תפקיד אפשרי, בעיקר בהגנה. במהלך רוב הקריירה שיחק כמגן ימני, עד שלפני שנתיים החל לשחק כקשר. בשעת הצורך, כאשר לקבוצה היו חסרים בלמים, בשל פציעות או כרטיסים צהובים, הוא תופקד כבלם, ואפילו כמגן שמאלי.
אלא שדווקא בעונה המצויינת של סרדל וקבוצתו, שהעפילה לפלייאוף העליון, נקטעה הליגה בשל התפשטות נגיף הקורונה, ונכון לעכשיו, לא ברור מתי הליגה תתחדש, אם בכלל. “אין ספק שמדובר בפיספוס. היתה לנו עונה טובה מאוד, וגם לי באופן אישי, ובגלל התפרצות הקורונה, אנו נמצאים בתקופה של אי ודאות. אני כבר כל כך רוצה לחזור למגרשים”, אמר למקורביו.
את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת, ערך באוגוסט 2013, בגיל 18. במהלך אותה עונה, ערך 17 הופעות בקבוצה הבוגרת, ולסירוגין שיחק בקבוצת הנוער, עימה הגיע לגמר גביע המדינה. בעונת 2015/2014 הצטרף באופן מלא לסגל הקבוצה הבוגרת וערך 26 הופעות ליגה. במרץ 2015 ערך את הופעת הבכורה בנבחרת הצעירה, בניצחון 2:4 על קפריסין. בעונת 2017/2016 כבש את שער הבכורה בקריירה, בניצחון 0:2 על קרית שמונה.
בעונת 2018/2017 חל פיחות במעמדו, והוא שותף רק ב-18 משחקי ליגה, רובם כמחליף, ובתום העונה זכה עם הקבוצה בגביע המדינה. בעונת 2019/2018 שותף ב-13 משחקי ליגה בלבד. אלא שדווקא כאשר היה נראה, שסרדל נמצא על פרשת דרכים, הוא רשם העונה את עונתו הטובה בקריירה. מאז תחילת העונה, פתח 15 פעמים בהרכב ונכנס כמחליף ב-3 משחקים נוספים. סרדל נחשב לשחקן לוחם, שנאבק על כל כדור, ועצם העובדה שיש לו 4 כרטיסים צהובים, מעידה על הקשיחות שלו. בנוסף, הוא רשם 2 בישולים, וגם בעט העונה לשער יותר מבעבר.
אבל סרדל הוא לא איש של מספרים סטטיסטיים, אלא של עבודה קשה ומלחמה ללא פשרות. באחד מאתרי הספורט צוטט גורם בצוות המקצועי, שאמר: “לירן נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו. הוא מראה שיפור בכל משחק ומהווה אחד השחקנים הכי טובים של הקבוצה העונה”.
מי שמנהל את הקריירה שלו הוא אביו, אילן, שיחד עם שותף נוסף, אוהד שמאי, מחזיק בכרטיס השחקן שלו, ומדי עונה מחדש את החוזה עם המועדון.
סרדל, שהשנה עבר שינוי גם ברמה האישית (התחתן עם חברתו עמית), מודע לשינוי במעמד שלו, גם בקרב אנשי הצוות וגם בקרב האוהדים, ואמר בריאיון שנערך עימו באתר “הר הגעש באדום”: “עבדתי קשה מאוד כדי לחזור ליכולת הקודמת שלי ואני שמח שזה מורגש במגרש. באתי מתוך הקהל. גדלתי בהפועל חיפה וביציע. זה כיף שאני מקבל את האהבה הזו ואני מקווה להחזיר להם”.
בשל ההחלטה להפסיק את משחקי הליגה, הוא ייאלץ ככל הנראה להמתין עוד זמן רב עד שישוב למגרשים, אבל כפי שהדברים נראים כרגע, עושה רושם שסרדל עלה סוף סוף על דרך המלך והחל לממש את הפוטנציאל הגדול שטמון בחובו.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
שישישישיש
4 שנים

אחלה שחקן
שחקן נשמה
ומשפחה תומכת זה נותן את כל השקט