י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“הימין יעניק לנו תמיכה מחודשת”

כך סבור ח"כ מיקי זוהר, על רקע ההחלטה לערוך בחירות חדשות. זוהר מסביר למה לא היתה ברירה אלא לפזר את הכנסת, ויוצא בחריפות נגד אביגדור ליברמן.
ח"כ זוהר, בן 39, נשוי + 4, משפטן בהכשרתו, היה בעבר איש נדל"ן, פעיל חברתי וסגן ראש עיריית קרית גת. לפני כ-5 שנים נבחר לכנסת מטעם ה"ליכוד", ובין השאר שימש יו"ר וועדת הכנסת ויו"ר הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשיוויון חברתי.
בריאיון ל"חדשות הקריות", מסביר ח"כ זוהר, את האובססיה ל"חוק החסינות", שאת השינוי שלו הוא עצמו מוביל, חושש מכך שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא יקבל החלטה נקייה וטהורה בעניין נתניהו, בשל הלחץ שמופעל עליו, ומגלה כי הוא מעוניין בתפקיד יו"ר הקואליציה, לאחר הבחירות הבאות, שייערכו בספטמבר 2019

ח"כ זוהר: פועל למען שמרנות דתית וסגירת עסקים בשבת, אך תומך בזכויות זוגות חד-מיניים. מתנגד למדינה פלסטינית ותומך בסיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל. לשיטתו, הפלסטינים צריכים להיות בעלי זכויות מלאות, מלבד הזכות לבחור לכנסת (צילום יח"צ)
Wednesday June 12, 2019
בן מרדכי

הכנסת ה-21, שהינה קצרה במיוחד, לאחר שהוחלט על פיזורה, תיזכר במובן מסויים, הרבה בזכות ח”כ מיקי זוהר, שדחק מעט לפינה את יו”ר הקואליציה הנוכחי, ח”כ דודי אמסלם, ואת יו”ר הקואליציה הקודם, דוד ביטן. כאשר רוב הח”כים ב”ליכוד”, העדיפו לשתוק, יצא ח”כ זוהר, אל המצלמות, כדי להסביר למה יש לשנות את חוק החסינות. גם לאחר שהכנסת פוזרה, הוא מיהר לצאת נגד אביגדור ליברמן, תוך שהפך לאחד מגדולי המסנגרים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
בכנסת הנוכחית מוביל ח”כ זוהר, את המאבק למען שינוי חוק החסינות, ובריאיון ל”חדשות הקריות”, הוא טוען, כי שינוי החוק בא להגן על אנשי הימין, ולא בהכרח על נתניהו. “אני סבור, שכדי לחוקק את פיסקת ההתגברות, חברי הכנסת מהימין זקוקים להגנה בפני אלו שינסו לחסלם פוליטית ואישית. אנו למדים, שרשויות האכיפה מתקוממות בפני החוק הזה, ולצערנו, ניסיון העבר, כמו במקרים של יעקב נאמן, רפאל (רפול) איתן או אביגדור קהלני, וכעת בעניינו של ראש הממשלה, לימד אותנו שניסיונות חיסול כאלו, הם דבר שכבר לא מפתיע אף אחד”, הוא מסביר.
ח”כ זוהר, בן 39, נשוי ואב ל-4, הוא בנם של אלי, יליד מרוקו, ודינה, ילידת תוניסיה, וגדל בקרית גת. בהיותו בן 5 נהרג אביו בתאונת דרכים. הוא למד בביה”ס היסודי “משואה” בקרית גת, ואת חטיבת הביניים והתיכון למד בבאר שבע. בצה”ל שירת ח”כ זוהר, כמ”כ בבסיס ניצנים והשתחרר בדרגת סמל. לאחר מכן עסק בתחום הנדל”ן והיה פעיל חברתי. ח”כ זוהר הינו משפטן בהכשרתו, בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, ובעל תואר שני מאוניברסיטת בר-אילן.
בשנת 2004 נבחר למועצת העיר קרית גת. באוגוסט 2013 ניצח בפריימריז של סיעת ה”ליכוד” לקראת הבחירות המוניציפליות בקרית גת, והרשימה בראשותו קיבלה 2 מנדטים. לאחר הבחירות שימש סגן ראש עיריית קריית גת, יו”ר החברה הכלכלית ומחזיק תיק הספורט בעירייה. כמו כן, הוא כיהן כחבר הנהלת איגוד הכדורסל במסגרת סיעת “מכבי” וכדירקטור בחברת “י.ש. גת”. בין השנים 2014-2004 שימש יו”ר קבוצת הכדורסל מכבי קרית גת, שעלתה לליגת העל לפני כ-4 שנים. לאחר פרישתו של דן חלוץ מתפקיד יו”ר איגוד הכדורסל, הגיש זוהר את התמודדותו לתפקיד בשנת 2014, אך לאחר מכן הסיר את מועמדותו.
זוהר, שהינו גם חבר מזכירות “הליכוד”, התמודד בבחירות המקדימות לכנסת ה-20, על תפקיד נציג מחוז הנגב, שנחשב למקום ריאלי מאוד (מקום 22). לאחר שגבר על המועמדים באותה משבצת, נכנס ח”כ זוהר לכנסת, ועד מהרה מונה ליו”ר וועדת המשנה לספורט. ביולי 2016 מונה ליו”ר הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי. ביולי 2017 קיבל ח”כ זוהר הערה מוועדת האתיקה של הכנסת על כך שניהל דיונים על שכונת “כרמי גת” שבקרית גת, כיו”ר הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשיוויון חברתי, אף על פי שאישתו והוא מחזיקים נכסים בשכונה. בינואר 2018 החליף את ח”כ יואב קיש כיו”ר וועדת הכנסת.
ח”כ זוהר, שהינו שומר שבת, תומך בהכרה בזוגות חד-מיניים, אך לא באפשרות שלהם להתחתן בישראל. הוא הגיע למקום הראשון בדירוג פעילות חברי ה”ליכוד” למען שמרנות דתית בכנסת ה-20. בין השאר הגיש הצעת חוק, במסגרתה יוטלו קנסות על בעלי עסקים שיפתחו את העסק שלהם בשבת.
ברמה המדינית, הוא מתנגד למדינה פלסטינית ותומך בסיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל. לשיטתו, הפלסטינים צריכים להיות בעלי זכויות מלאות, מלבד הזכות לבחור לכנסת. מאז תחילת הקדנציה הנוכחית של הכנסת, הוא מוביל את ההליכים לשינוי “חוק החסינות”, שימנע את העמדתו לדין של ראש הממשלה.

ח”כ זוהר: משוכנע, שאנשי השמאל, התקשורת ורשויות האכיפה עושים יד אחת נגד נתניהו, ופועל למען הקידום של שינוי “חוק החסינות”. אין לו עניין להיות שר, מקווה להיות בעתיד יו”ר הקואליציה ומשוכנע, ש”הליכוד” יזכה בהישג גדול בבחירות בספטמבר (צילום: חיים צח – לע”מ)

חודש לאחר השבעת הכנסת, הוחלט על פיזורה. זה לא הזוי?
לצערי, לא היתה לנו ברירה אחרת, לאור העובדה שליברמן סירב להיכנס לממשלה. מהרגע בו זיהיתי שליברמן לא מתכוון להצטרף לקואליציה, הצעתי לראש הממשלה להתחיל במהלך לפיזור הכנסת, כדי למנוע מהשמאל להקים ממשלה. כולנו תקווה שהימין יעניק לנו תמיכה מחודשת ואפילו גדולה יותר בבחירות הקרובות, כדי שנוכל להמשיך ולשרת אותו גם בכנסת הבאה.
היתה כאן מזימה נגד נתניהו?
העניין התחיל באנשי שמאל, שרצו להדיח את נתניהו והפיצו כל מיני תיאוריות וסיפורים. התקשורת חיבקה את הסיפורים הללו ואיתרגה כל אחד שתקף והכפיש את נתניהו. לאחר מכן זה עור למשטרה, שעובדת עם התקשורת בסינרגיה הדוקה, תוך כדי הדלפות בלתי פוסקות. לאחר מכן זה מגיע לפרקליטות, שם לא מחבבים בלשון המעטה את אנשי הימין. ואז, כשזה מגיע ליועץ המשפטי לממשלה, מופעל עליו לחץ באמצעות הפגנות והתקפות של התקשורת, שחס וחלילה לא יעז לבוא לקראת נתניהו. בוא נניח שכעת התיק מגיע למערכת המשפטית, בשעה שאנו רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפטית. האם ראש הממשלה יכול לקבל משפט צדק? כמובן שלא. לא אמרתי שראש הממשלה יחמוק מדין, רק אמרתי שאם וכאשר יצטרך לתת את הדין, זה יהיה לאחר שיסיים את תפקידו.
אבל אין כאן שוויון בפני החוק, וראש הממשלה לא מקבל יחס כמו אזרח רגיל?
מי שקובע את הנורמות החברתיות הוא הציבור. והציבור ידע היטב מה החשדות נגד נתניהו. בבחירות האחרונות ראינו עד כמה הציבור תומך בו. הוא קיבל עשרות או אולי מאות אלפי קולות יותר מאשר בבחירות שהיו לפני כן. משמעות תוצאות הבחירות היא, שהציבור לא מאמין לחשדות והוא גם לא מאמין שנתניהו עבר עבירות שוחד.
כמשפטן, אתה מדבר כאילו הציבור קובע מי אשם, וכאילו שאין יותר בתי משפט?
אין מה לעשות, הציבור קובע נורמות חברתיות, מהן מושפעת מערכת המשפט. אנו, חברי הכנסת, מחוקקים את החוקים, שבהתאם להם עובדת מערכת המשפט. לנו אין כוונה לשנות חוק כזה או אחר בענייני שוחד, יש לנו רק כוונה לומר לכל מי שרוצה לשמוע, כי ראש הממשלה יוכל לתת את הדין לאחר שהציבור יחליט שזו העת, ולא בהתאם לדרישות השמאל, התקשורת או מערכת אכיפת החוק.
זה נראה לך דמוקרטי והגיוני, שלא כל האזרחים יהיו שווים בפני החוק?
אתה יודע מה ההבדל בינך ובין פוליטיקאי או אדם מפורסם? אתה, כאזרח פשוט, תזכה ב-99 אחוז במשפט צדק, אבל פוליטיקאים ואנשים ידועים, לא זוכים לדין צדק במקרים רבים. זה קורה בגלל עמדותיהם הפוליטיות או בגלל שהתקשורת מאוד מתעניינת במקרה הזה ורוצה את דמו של הפוליטיקאי בכל מחיר. כל זה פוגע, בחלק מהמקרים, בשיקול הדעת של מערכות המשפט ומערכות האכיפה, וכבר ראינו את זה במקרים שונים.
גם את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, חיסלו בדרך הזו?
אולמרט נחשד והורשע בעבירות שוחד, שיש בהן מרכיב של בצע כסף. כלומר, הוא רצה להעשיר את כיסו ואת הון משפחתו, וביצע עבירות פליליות, בשונה מנתניהו, שהטענות נגדו הן בענייני הקשר שבין תקשורת ופוליטיקה. על כך אמר פרקליט המדינה, שי ניצן, כי זהו רף חדש של עבירות שוחד, שבגינן יואשם ראש ממשלה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל. זה דבר חמור המהווה ניסיון להדיח ראש ממשלה, רק בגלל שהשמאל לא מסוגל לנצח אותו בקלפי. זהו ניסיון הפיכה נגד נתניהו.
יש רשימה ארוכה של פוליטיקאים משמאל ומימין, שישבו בכלא בגין קבלת שוחד. כולם חפים מפשע?
לא אמרתי שב-100% מהמקרים יש טעויות. אמרתי שיש הרבה טעויות. וכשיש הרבה טעויות, אינך יכול לשנות את הרצון של רוב העם. העניין של נתניהו אינו אירוע רגיל, זה אירוע שיכריע את עתיד המדינה. יש לכך השלכות, כמו האיום האיראני, מה יקרה מול חמאס וחיזבאללה, מה יקרה בכלכלה. לכן בסוגיה הזו, יש למנוע דין לא שווה ולא הוגן כלפיי ראש הממשלה.
אינך מאמין, שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה נקייה בעניין נתניהו?
אני חלוק לחלוטין עם הסיכוי הזה, איני רואה את זה קורה. מופעל עליו לחץ עצום ובלתי סביר, גם מהשמאל וגם מהתקשורת. יהיה לו קשה מאוד לקבל החלטה נקייה, כאשר הפרקליטות והמשטרה לוחצות עליו להגיש כתב אישום בכל מחיר.
נתניהו אמר שלא יסתתר מאחורי החסינות, ופתאום הכל השתנה?
נתניהו לא עוסק בענייני חסינות. מי שעוסק בכך, היא התקשורת. איני דורש את שינוי “חוק החסינות” עבור נתניהו, אלא עבור חברי הכנסת מהימין, שצריכים הגנה עד שיסיימו לחוקק את פיסקת ההתגברות, שלא מקובלת על רשויות האכיפה. אם נתניהו היה רוצה לקבל חסינות, הוא היה יכול להשתמש בחוק הקיים, במסגרתו צריך רוב של שני חברי כנסת מול אחד. הוא לא צריך רוב של 61 ח”כים, כדי להעביר את חוק החסינות החדש. ולכן, לבוא ולומר, שלנתניהו יותר נוח להעביר את חוק החסינות, זה מופרך. החוק החדש אינו רלוונטי בהכרח לראש הממשלה, אלא לכל הח”כים, כולל ראש הממשלה.
כחובב כדורסל. אתה קם באמצע הלילה כדי לראות את גמר הפלייאוף של האנ.בי.איי, בין גולדן סטייט וטורונטו?
אני משתדל לראות את המשחקים ועוקב אחר התוצאות. חובבי הכדורגל אמרו פעם, שכדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת. באנ.בי.איי משחקים 48 דקות ובסוף גולדן סטייט זוכה באליפות, ולהערכתי, זה מה שיהיה גם הפעם.
יש לך שאיפות להיות שר בעתיד?
אני שואף להיות יו”ר הקואליציה. יש לי את כל הנתונים להצליח בתפקיד, ואני מקווה שראש הממשלה יביע בי אמון לתפקיד הזה, לאחר שנזכה בבחירות הקרובות, שייערכו בספטמבר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments