כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הכוכב הבא

בגיל 19, לאחר שכבש 9 שערים בתחילת העונה במדי בני יהודה, חתם החלוץ הצעיר ירדן שועה, על חוזה ל-5 עונות במכבי חיפה. בריאיון ראשון הוא מסביר למה הסיפתח שלו במדי הירוקים היה בעייתי, מבטיח שיתעסק אך ורק בכדורגל, בניגוד למה שהיה בקבוצתו הקודמת, ומקווה לעזור למכבי חיפה, לסיים את העונה בצמרת הגבוהה

שועה: כבש 9 שערים במדי בני יהודה, בפרק זמן קצר, כולל כמה שערים יפים במיוחד. מבטיח, שבמכבי חיפה יתעסק אך ורק בכדורגל, ולא בהפרות משמעת, כפי שהיה בקבוצתו הקודמת. מפנטז על מקום בצמרת וכרטיס לאירופה (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday March 12, 2019
אורי ירון

לאחר שכבש 9 שערים בתחילת העונה, במדי בני יהודה, הפך החלוץ הצעיר בן ה-19, ירדן שועה, ל”דבר הבא” של הכדורגל הישראלי, ובעיסקה החמה ביותר של חלון ההעברות האחרון, רכשה מכבי חיפה, 60 אחוזים מכרטיסו של הטלנט הצעיר, והחתימה אותו על חוזה ל-5 עונות. “המטרה המרכזית שעמדה לנגד עיניי, היתה להתקדם, ואני מודה לבני יהודה, שאיפשרה לי לעשות זאת. עכשיו חובת ההוכחה עליי, ואני מקווה להצדיק את האמון שמכבי חיפה נתנה בי”, אומר שועה, שעל 60 האחוזים מכרטיסו שילם המועדון 1.4 מיליון יורו, ואשר ירוויח בקבוצה 200,000 דולר בעונה.
שועה החל את הקריירה בקבוצת הילדים של גדנ”ע יהודה, ובהיותו בן 14 הצטרף למחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בהמשך עבר למחלקת הנוער של היריבה העירונית, הפועל תל אביב, ומשם לבני יהודה. את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של בני יהודה, ערך ב-1 באוקטובר 2016, בתיקו 2:2 נגד מ.ס אשדוד. את שער הבכורה שלו בליגת העל, הבקיע בניצחון 0:5 על מכבי נתניה.
למרות גילו הצעיר, פתח שועה את עונת 2019/2018, כשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת של בני יהודה. ב-1 באוקטובר 2018, בדיוק שנתיים לאחר הופעת הבכורה שלו, הוא כבש לראשונה בקריירה צמד בקבוצה בוגרת, בניצחון 0:3 על רעננה. כעבור חודשיים כבש צמד נוסף, בניצחון החוץ 0:2 על קרית שמונה. כאמור, בינואר 2019 חתם שועה במכבי חיפה, וב-22 בינואר ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הירוקים, בהפסד 1:0 לבני סכנין, במסגרת גביע המדינה. את הסיפתח שלו במשחקי הליגה עשה בתיקו 0:0 נגד מכבי נתניה, כעבור חמישה ימים, בו נכנס כמחליף בדקה ה-53. אלא שעד מהרה התברר, כי החלוץ הצעיר הגיע מבני יהודה, עם פציעה ישנה, כשהוא סובל ממתיחה בשריר הארבע ראשי. בעקבות זאת החמיץ שועה מספר משחקים, וחזר למגרשים בניצחון 1:3 על חדרה. “לשמחתי, חזרתי מהר למגרשים, ואני שמח על הניצחון החשוב נגד סכנין”.
בבני יהודה אומרים שהיו לך הפרות משמעת, כמו התחצפויות, מעורבות יתר של המשפחה ואפילו שביתה איטלקית. ברור לך, שבמכבי חיפה לא יעברו על דברים כאלה בשתיקה?
באתי למכבי חיפה אך ורק כדי לשחק כדורגל, ואין לי שום כוונה לעורר בעיות. אני בסך הכל בחור צעיר וזה נכון שעשיתי לא מעט שטויות בבני יהודה, אבל למדתי מכך לקח והתבגרתי. במכבי חיפה יכולים להיות רגועים.
מה דעתך על כך, שאוהדי בני יהודה מחו נגד הבעלים ברק אברמוב, ועשו הכל כדי שלא תעזוב?
מחמיא לי מאוד שהם נעמדו על רגליהם האחוריות ולא רצו שאעזוב, אבל האוהדים צריכים להבין, שכל שחקן רוצה להתקדם, גם מקצועית וגם כלכלית, ועבורי, מכבי חיפה זה קידום רציני.
איזה מין שחקן מכבי חיפה קיבלה?
המספרים מדברים בעד עצמם. במדי בני יהודה, הבקעתי כמות יפה של שערים בפרק זמן קצר, וגם בישלתי כמה שערים נוספים. אני שחקן שכל הזמן אוהב להיות מעורב במשחק ההתקפה של הקבוצה.
היו לך בעבר כמה שערים יפים במיוחד, כולל בעזרת העקב?
כדורגל זה משחק שצריך להיות יפה לעין, ואני שמח שכמה מהשערים שכבשתי היו יפים מאוד. הלוואי שגם האוהדים של מכבי חיפה, יזכו לראות ממני שערים כאלה.
איך קיבלו אותך במכבי חיפה?
התאקלמתי כאן יפה מאוד וכולם מקבלים אותי בצורה מצויינת. אני כבר מרגיש פה כמו בבית.
איך אתה רואה את מטרות הקבוצה העונה?
יש לנו קבוצה טובה מאוד ואני משוכנע שאפשר לסיים בצמרת הגבוהה ולזכות בכרטיס לאחד המפעלים האירופיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments