כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הסתיים בהצלחה נישוב אסדת לוויתן: “לא היו חריגות מהתקן”

לאחר פינוי התושבים מהמקומות הסמוכים: חברת נובל אנרג'י סיימה בהצלחה את שלב הנישוב הראשון באסדת הגז לוויתן, במסגרת תקופת ההרצה של האסדה, במהלכו נושבו גזים מצנרת האסדה החל משעות הבוקר ועד השעה 16:30

צילום: יח"צ נובל אנרג'י
Tuesday December 31, 2019
אורגד עמר

החל משעה 15:20 ועד השעה 16:30 לערך התבצע החלק המשמעותי של הנישוב, במהלכו נפלטו כמויות גדולות של פחממנים, כולל בנזן – המרכיב שהמשרד להגנת הסביבה עקב אחריו באופן הדוק. היקף הפליטה מהאסדה בפועל, כפי שעולה מנתוני מפקחי המשרד, היה נמוך משמעותית מהכמויות שהוערכו טרם ביצוע הנישוב.

צוותי המשרד להגנת הסביבה היו פרוסים במהלך היום במרכז הבקרה של איגוד ערים שרון-כרמל, בתחנות הניטור, בערים וביישובים, וכן על האסדה.

ריכוזי הבנזן שנמדדו לאורך היום בתחנות הניטור הממוקמות לאורך החוף מול האסדה היו דומים ביחס לתקופת הייחוס של 1 נובמבר עד 22 דצמבר (תקופה עם תנאים מטאורולוגים דומים). הריכוזים השעתיים המרביים בתחנות השונות לאורך החוף נעו היום בין 0.41 – 1.40 מק”ג/מ”ק, לעומת ריכוזים שעתיים מרביים של 1.47-2.93 מק”ג/מ”ק בתקופת הייחוס.

כזכור, לאור עומס משתמשים רב, קרסה הבוקר זמנית מערכת נתוני איכות אוויר של המשרד והאפליקציה, אך התקלה טופלה לאחר מכן והדבר לא השפיע על המידע.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר מוקדם יותר היום כי, “אין כל הנחיות מיוחדות לציבור לאורך כל שעות היום, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה תהיה מזערית. אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב”.

השר להגנת הסביבה, ח”כ זאב אלקין: “‏תהליך הנישוב וההרצה הראשון של אסדת לוויתן הסתיים – אין שום עלייה או חריגה בנתוני הניטור. כמו שהבטחתי בכנסת, הגעתי היום עם השר יובל שטייניץ לתחנות הניטור סביב החופים. כבר עכשיו רוב הגז שמדינת ישראל משתמשת בו מגיע מלוויתן – הישג עצום למדינת ישראל שהופכת למעצמת גז וגם הישג סביבתי בתהליך ויתור על הפחם למען הסביבה ובריאות התושבים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments