י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הקאמבק

לאחר שפתח את העונה בצורה רעה, הסתכסך עם המאמן חיים סילבס ועבר סדרת חינוך, נראה שעדן בן בסט בן ה-33, מתחיל לחזור לעצמו. עם 3 כיבושים במחזורים האחרונים, מקווים בהפועל חיפה, שהחלוץ הוותיק יסחוף את הקבוצה לפלייאוף העליון ויחזור להיות אותו חלוץ אימתני ומנהיג אמיתי, כפי שהיה בקדנציות הקודמות במועדון

בן בסט: לאחר עונה נהדרת בהפועל חיפה, לקח החלטה אומללה והצטרף להפועל ב"ש, שם חימם את הספסל. אחרי פתיחת עונה חלשה במדים האדומים, נראה שהוא חוזר לעצמו, עם כיבוש שערים, מנהיגות ולחימה חסרת פשרות (צילום: האתר הרשמי)
Monday January 6, 2020
בן מרדכי

לא כך חלם החלוץ הוותיק עדן בן בסט, לחזור לשורות הפועל חיפה, הקבוצה בה היה בעבר בשיא כושרו. למרות שהציפיות ממנו היו, שינהיג את הקבוצה ויהיה חוד החנית בהתקפה, בן בסט נראה בתחילת העונה תלוש ואבוד. לא רק שהוא לא כבש או בישל, אלא שהיה מעורב בדין ודברים עם המאמן חיים סילבס, בעקבות החלפתו נגד חדרה, לאחר עוד משחק אנמי.
לאחר אותה תקרית, הקפטן האדום הושעה, ומאז שחזר לשחק, הוא כבר מתחיל להזכיר את בן בסט הישן והטוב, שנלחם במשך 90 דקות, מסכן את שער היריבה ומשמש גם מנהיג קולני במהלך המשחקים, שמעודד את חבריו. גם המספרים של בן בסט, מתחילים להתיישר, וכבר יש לו 3 שערים, שניים בבעיטות עונשין מ-11 מטר ושער נוסף, אותו כבש בתום מהלך קבוצתי מצוין. זה עדיין רחוק מבן בסט של עונות השיא, אך בקבוצה מקווים, שהוא עלה על הדרך הנכונה, ומכאן ימשיך להמריא.
אם יש החלטה, עליה בן בסט מתחרט עד היום, הרי שהיא המעבר להפועל באר שבע, בעונת 2019/2018. לאחר שהציג את אחת העונות הטובות בקריירה שלו, בשורות הפועל חיפה, עם 14 שערים, המון מנהיגות וגביע המדינה ביד, הפך בן בסט לסוג של נער פוסטר על ספסל האלופה דאז, והסתפק בכיבוש שער בודד לאורך כל העונה. כאילו כדי לתת את החותמת הסופית לעונה העגומה ההיא, בן בסט אף צורף לרשימת ה”מנודים” של באר שבע, שאינם מורשים להתאמן יחד עם הקבוצה, אלא נאלצים להתאמן לבד. בראיון ל”ידיעות אחרונות”, עם שובו לשורות האדומים, תיאר בן בסט את מה שעבר עליו באותם ימים קשים: “זו אחת החוויות הקשות לשחקן כדורגל וצריך לגנות את תופעת המנודים. לא כל חתונה היא מוצלחת, אבל צריך לדעת לסיים בדרכים אחרות, אולי להכניס סעיף בחוזה כדי להימנע מהדבר הנורא הזה. זה הרבה יותר מהשפלה. בחיים לא האמנתי שאקלע לסיטואציה כזו”.
לבן בסט זו הקדנציה הרביעית בהפועל חיפה, הקבוצה בה חווה את הרגעים המקצועיים הטובים בקריירת הכדורגל שלו. בעונת 2008/2007 הוא רשם בשורות הקבוצה 26 משחקים, בהם הבקיע 13 שערים. ב-3 העונות שלאחר מכן, כבש 27 שערים ב-59 משחקים, ובקדנציה הקודמת שלו במועדון, בעונת 2018/2017, כבש 14 שערים ב-43 משחקים. לשם השוואה: ב-9 משחקים בהפועל תל אביב, הבקיע שער אחד, ב-56 משחקים במכבי תל אביב הסתפק ב-9 כיבושים, וב-16 משחקים בהפועל באר שבע, הבקיע גם כן שער בודד.
בקיץ החולף חיפש בן בסט את הדרך חזרה לשורות הפועל חיפה, ולבסוף הגיע לסיכום עם יואב כץ, על חזרתו. הוא חתם על חוזה לשנתיים בשכר של 150 אלף דולר נטו לעונה, כאשר לחלוץ יש אופציה לעונה שלישית.
בתחילת העונה פתח בן בסט, בכל המשחקים, אך לא הצליח להוות פקטור ממשי במשחק ההתקפה. הוא נראה רע, לא מחובר לחבריו ולא תרם כמעט מאומה. המאמן חיים סילבס החליף אותו שוב ושוב, ובן בסט לא אהב זאת. לבסוף, בהפסקת המשחק נגד חדרה, כאשר שוב הוחלף, השתולל החלוץ בחדר ההלבשה. בצוות המקצועי זעמו על התנהגותו, ובייחוד על כך, שדקות בודדות לאחר השריקה לפתיחת המחצית השנייה, כבר הודלפו ציטוטים שלו לכלי התקשורת. בן בסט הושעה, זומן לשיחת הבהרה אצל יואב כץ, ובמשחקים הבאים לא פתח בהרכב. ככל הנראה, סדרת החינוך שעבר החלוץ הוותיק עזרה לו להשתדרג ולקחת את עצמו בידיים. עם הזמן, הוא חזר לכבוש שערים, ובעיקר להיות אותו שחקן דומיננטי מהעבר, שנלחם על המגרש ומגלה מנהיגות אמיתית.
בגיל 33, חייב בן בסט לעשות הכל כדי שהאדומים יהיו התחנה האחרונה שלו בקריירה, ואולי אף יוביל אותם פעם נוספת לפלייאוף העליון. במועדון מקווים, שהוא באמת התכוון למשפט שאמר בעיתון “ידיעות אחרונות”, עם שובו: “אני לא מצטער על שום דבר שעשיתי. כנראה שהייתי צריך ללמוד בדרך הקשה, שבהפועל חיפה הכי טוב בשבילי”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments