י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ואיזה מסכנים האוהדים שאוכלים להם ת’לב

לאחר פתיחת העונה הטובה יחסית של מכבי חיפה, ל-4,000 האוהדים שנסעו עד לאיצטדיון בלומפילד החדש, כדי לראות את הקלאסיקו הישראלי, היו תקוות, שהפעם שחקניו של בלבול יהוו יריב ראוי לאלופה וייצמדו אליה בקרבות האליפות. בפועל, הירוקים לא פגעו, האלופים ניצחו והאוהדים שוב התאכזבו. רובם, כרגיל, האשימו את המאמן בלבול בהפסד

בלבול: סופג ביקורות קשות על ההרכב שהעלה נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, כאשר 4 זרים היו בחוץ. הקהל מקבל את הרושם שהקבוצה עולה למגרש קודם כל במטרה שלא להפסיד (צילום: האתר הרשמי)
Wednesday September 25, 2019
אבי שני

כשכבר היה נדמה, שהעונה הזו הולכת להיות “פצצה”, באה מכבי ת”א ונתנה “פצצה” בפרצופם של הירוקים.
לא את תצוגת הכדורגל הזו ציפו לראות 4,000 אוהדי מכבי חיפה, שעשו את הדרך הארוכה עד לאיצטדיון בלומפילד החדש כדי לצפות בקלאסיקו הישראלי, נגד האלופה. למרות תפאורה מדהימה, עם 27 אלף צופים, זה היה משחק הגנתי, חלש, פחדני, עם הרכב הגנתי, שהסתיים עם 1:0 קטן לטובת האלופה. התחושות הקשות של הירוקים מתחזקות, לאור העובדה, שלמרות שליטה אופטית במחצית השנייה, ההזדמנות הממשית הראשונה לשער, הגיעה בתוספת הזמן. כך נראית קבוצה עם תקציב של 80 מיליון שקל?
השאלה המרכזית ששאלו אוהדי הקבוצה לאחר המשחק המאכזב, היתה היכן בדיוק היו שחקני הרכש הזרים, שהובאו בקיץ האחרון. בלבול התגאה בכך, שבחר כל זר בפינצטה, כדי שיתאים לקבוצה ולשיטה, אבל בפועל, במשחק המשמעותי הראשון שלו העונה, רוב הזרים חיממו את הספסל וזה שעלה לשחק, הבלם טרנט סיינסברי, הכריע את המשחק עם שער לכיוון הלא נכון.
את הבילבול הגדול בספסל של מרקו בלבול, אפשר היה לראות בעת פציעתו של השוער גיא חיימוב, לאחר התנגשות ראשים עם הבלם עאיד חבשי. 27 אלף צופים במגרש ראו שהוא לא יכול להמשיך לשחק, אנשי הצוות הרפואי סימנו על חילוף, אבל בלבול, לאחר התייעצות עם הספסל, החליט להשאיר את השוער על המגרש, כשהוא מסכן למעשה גם את חיימוב וגם את הקבוצה. תוך דקות השוער חטף שער, נפגע שוב והוחלף. הספסל שידר באותן דקות קריטיות פאניקה ועצבים ואת זה ראו גם השחקנים שבמגרש. לבסוף זה נגמר בתוצאה צמודה, אבל היא משקרת, כי לו שחקני מכבי תל אביב היו מנצלים חלק מההזדמנויות אליהן הגיעו, כולל כדור בקורה של דור מיכה, התוצאה הייתה גדולה בהרבה.
האוהדים, אחרי פתיחת העונה הטובה ביותר מאז שנת האליפות האחרונה, שוב התאכזבו קשה. חלקם ציינו ברשתות החברתיות לאחר המשחק, כי מה שמספיק נגד הפועל רעננה ועירוני קרית שמונה, לא מספיק נגד מכבי תל אביב ולא יספיק נגד שאר קבוצות הצמרת.
המסר המוביל של האוהדים ברשתות החברתיות היה: “במבחן הראשון נכשלנו. את קרית שמונה כולם ניצחו. בלי לנצח את הגדולות, שום אליפות לא תהיה”.
ה”אשם” העיקרי בהפסד, בעיני חלק מהאוהדים, היה המאמן מרקו בלבול, בעיקר כיוון שהשאיר מחוץ להרכב זרים איכותיים כמו ארנסט מאבוקה וצ’ירון שרי. זה האחרון ניכנס במחצית השנייה והראה בכמה מהלכים נאים, עד כמה הוא חייב לשחק יותר. אוהד הקבוצה, באחד האתרים בו נערכו דיונים לאחר המשחק: “ארבעה זרים לא בהרכב הפותח. מאיר במקום מאבוקה. ווילסחוט ואטין לא רואים דקה של דשא. בלבול עלה בהרכב הכי חלש שיכל לבחור. הזוי. המאמן היחיד שמחבל בקבוצה שלו. אם היה עולה בהרכב נורמלי, אולי היינו מנצחים”.
עד כמה שזה נראה מצער, מרבית השיח המתלהם ברשתות החברתיות, היה נגד המאמן. אם לנקות את הקללות והמילים הארסיות, המוטו היה: “יש במכבי חיפה חבורת שחקנים טובה מאד. רז מאיר מתופקד כמגן ימני, למרות שאינו מתאים לתפקיד. ירדן שועה בינתיים לא מצדיק את המוניטין שיצא לו. תל אביב קבוצה בינונית, אבל הם קיבלו הזדמנות, בדמות משחק לא מאורגן של המאמן”.
בלבול האשים את המשחק הנרפה של שחקניו, שלא היו מספיק אגרסיביים, לדעתו. “אנחנו מאוד מאוכזבים, כי היו לנו ציפיות מהמשחק הזה ורצינו לעשות טוב ל- 4,000 האוהדים שבאו לראות אותנו”. לאתר הרשמי של הקבוצה אמר: “אני חושב שהפסדנו את רוב קרבות המגע במרכז המגרש, לא היינו מספיק אינטנסיביים, לא היינו איכותיים בפס האחרון”. על התפתחות המשחק הוסיף המאמן: “לחצנו מהשנייה הראשונה מאוד מאוד גבוה, עם שני חלוצים ודולב שהצטרף ללחץ. ניסינו ללכת קדימה ולהבקיע שער כבר מהתחלה. לצערי קיבלנו שער ממצב נייח. מהשנייה הראשונה ועד הדקה האחרונה לא הפסקנו לרצות, השחקנים נלחמו על כל כדור, אבל זה לא הספיק”.
כפי שזה נראה כרגע, זה לא יספיק לזכייה באליפות.

הרשם
שלח הודעה אודות
2 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
ערן קוף ירוק
4 שנים

בינתיים הצליחו לתת פעמיים 3 בראש
אז בלבול מקבל עוד חודש של חסד
למרות שבעיניי הוא מאמן חלש

קובי
4 שנים

דווקא הפגרה של הנבחרת לא באה טוב