כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חברים במועצת העיר חיפה: “איפה המהפכה שקליש-רותם הבטיחה?”

חברת המועצה סופי נקש, הגישה נגד ראש העיר תלונה במשטרה, בגין חשד לשוחד פוליטי. יו"ר האופוזיציה, אביהו האן: "כל מה שמעניין את קליש זה להכניס יד לכיס התושבים". אלי בן דיין: "קליש-רותם הבטיחה שקרית חיים תהפוך לפנינה, אבל אין חדש תחת השמש". מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה

האן, קליש-רותם, בן דיין ונקש: אכזבה מקיר לקיר בהתנהלות עיריית חיפה. הנעליים שהשאיר ראש העיר הקודם, יונה יהב, גדולות על קליש-רותם בכמה מידות
Sunday July 7, 2019
בן מרדכי ואבי שני

אכזבה מקיר לקיר. כך אפשר לסכם עד כה את הקדנציה של ראש עיריית חיפה, ד”ר עינת קליש-רותם. חברי האופוזיציה תוקפים אותה בחריפות רבה, היחסים עם משרדי הממשלה תקועים וגם נושאי הדגל עליהם הכריזה, כמו הפיכת שדה התעופה בחיפה לבינלאומי, אינם מתקדמים.
אם אין זה מספיק, הרי שחברת המועצה סופי נקש, תושבת קרית חיים, הגישה לאחרונה תלונה נגד קליש-רותם, בגין חשד לשוחד בחירות. “זה התחיל בתשובה שלה לשאילתא שלנו בנוגע למינויים פוליטיים בעירייה”, מציינת נקש. “היא אמרה שהרבה אנשים טובים ליוו אותה במערכת הבחירות וכעת הם עובדים כיועצים שלה. היא אמרה את הדברים הללו. יש פה חשד לשוחד פוליטי באמצעות מינויים. ישראל היא מדינת חוק והמשטרה תבדוק את משמעות המשפט הזה”.
את מבינה את ההתנהלות שלה עד כה?
אני לא חושבת שהיא עצמה מבינה. אני לא יודעת אם יש לה כיוון, אולי היא יודעת משהו שאנחנו לא יודעים, אבל זה ממש לא נראה בשטח. בינתיים היא מוציאה מיליוני שקלים על הליכי ערר בגין תוכניות שאושרו בניגוד לדעתה, שדה התעופה לא מתקדם ומשרדי הממשלה לא עובדים איתה בשיתוף פעולה. למרות הכל, קליש-רותם מסרבת להפנים את המצב וממשיכה באותה הדרך.
גם חבר המועצה אלי בן דיין, אף הוא תושב קרית חיים, מאוכזב מהתנהלותה של קליש-רותם מאז תחילת הקדנציה. “היא הבטיחה שקרית חיים תהפוך לפנינה, אבל אין חדש תחת השמש, ואף תוכנית משמעותית לא קודמה כאן”, הוא אומר. “היא דיברה על הפארק הצירי, על שידרוג התשתיות ועל פיתרון לבעיית השלוליות בקרית שמואל, אבל שום דבר מזה לא נעשה. יש תחזוקה שוטפת, אבל לא מעבר לכך. אני אומר את הדברים הללו בצער, כי היו לנו ציפיות אחרות לגמרי”.
אולי כדאי לתת לה עוד כמה ימים של חסד, שהרי היא רק בתחילת הקדנציה?
קליש-רותם התחילה ברגל שמאל. היא עשתה המון טעויות ולא בטוח שתצליח לתקן אותן. זה התחיל כבר עם הדרך בה ניהלה את המשא ומתן הקואליציוני, את מי הכניסה לקואליציה ואת מי השאירה בחוץ, ונמשך בהתנגחות עם ראש הממשלה והשרים. גם היחסים שלה עם התושבים ועובדי העירייה אינם תקינים. כל דבר בפני עצמו אולי לא קרדינלי, אבל הכל ביחד, בפרק זמן של חצי שנה, מציג התנהלות לא תקינה, ולצערי, אנו רואים את התוצאות בשטח. יש עלייה במספר דו”חות החנייה והיתה הצעה לגבות כסף עבור החנייה בחופים, הצעה אותה הצלחנו לסכל. אני גם לא מבין את התנהלותה בנושא שדה התעופה. אני חושב שאף אחד בעיר לא מצליח להבין את הערך המוסף של שדה תעופה שכזה.
יו”ר האופוזיציה ויו”ר סיעת הירוקים במועצת העיר, אביהו האן, טוען כי כל מה שמעניין את קליש-רותם, הוא להכניס יד לכיסם של התושבים. “לצערי, מועצת העיר אישרה את העלאת המיסים ב-2.58%. חיפה היא העיר הכי יקרה בארץ בארנונה, אחרי ירושלים. זו החלטה אומללה. תחת קליש-רותם, ממשיכה חיפה את המדיניות של יונה יהב, להעלות עוד ועוד את הארנונה. מילא שהיא לא פועלת בהליכים הקבועים בחוק להוריד את גובה המס, אבל שוב להעלות? למה היא עושה זאת? אני לא מבין את המדיניות או את ההחלטות שלה. מזל שהצלחנו לסכל את ההחלטה לגבות חנייה בתשלום בחופי הים. העירייה כבר הציבה מדחנים בחוף הכרמל, אבל במקרה זה כונסה ישיבה שלא מן המניין, לדרישת האופוזיציה, והצעד הזה סוכל. כל יום היא יוצאת עם רעיון חדש, כאשר מה שמשותף לכולם הוא הרצון להכניס יד לכיסם של התושבים. אני אומר לה: “מספיק. די עם זה כבר”. בנושא הארנונה לא הצלחנו, אבל אני מבטיח שנמשיך להילחם בנושאים הנוספים.
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments