י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

כוכב נולד או הבלחה רגעית?

לאחר פתיחת עונה בינונית מינוס, שחקן הכנף של מכבי חיפה, יאניק וילדסחוט, מתחיל לפרוע שטרות. זה התחיל בכיבוש שער מרהיב בבעיטת וולה במשחק העונה נגד מכבי ת"א, שבע דקות לאחר שנכנס כמחליף, והמשיך בבישול מבריק נגד מכבי נתניה. כעת מקווים בקבוצה, שלא מדובר בחיבור מקרי של כמה משחקים טובים, אלא במימוש אמיתי של הפוטנציאל

וילדסחוט: גדל באקדמיה המפוארת של איאקס אמסטרדם, אך לא הצליח להגיע לקבוצה הבוגרת והתנדנד בין הליגה ההולנדית לליגות הנמוכות באנגליה. לאחר פתיחת עונה פושרת, נראה שעלה על דרך המלך, עם שער מרהיב במשחק העונה נגד מכבי ת"א ו-3 בישולים עד כה (צילום: האתר הרשמי)
Sunday February 2, 2020
אבי שני

אחת השאלות שהכי מטרידות את אוהדי מכבי חיפה ואת פרשני הכדורגל, מאז משחק העונה הבלתי נשכח בין הירוקים למכבי תל אביב (4:3), היא היכן התחבא מאז תחילת העונה שחקן הכנף יאניק וילדסחוט, שלפתע נראה כמו הדבר האמיתי, שיכול להוביל את הקבוצה לאליפות. ההתלהבות מה”הולנדי המעופף” היא עד כדי כך גדולה, שהאוהדים בחרו בו, בפער עצום, לשחקן השבוע באתר “ONE”, ופרשן הכדורגל רון עמיקם, פירגן לו מאוד בכתבה שפירסם באתר “ספורט1”, בה ציין: “אחרי שני המשחקים האחרונים, נשאלת השאלה איפה התחבא וילדסחוט עד היום. כלומר, הוא היה, אבל לא השאיר חותם או אפילו חולצה מיוזעת אצל האפסנאי. ופתאום אתה רואה שחקן עם שליטה והטעיות, תאווה לעיניים, מה שמחזק את העובדה שחיפה תזכה בתואר מלכת היופי ומכבי ת”א בתואר האליפות”.

ההתלהבות מההולנדי מובנת לאור הנתונים המאוד פושרים שהציג בתחילת העונה. באותה תקופה, פתח וילדסחוט בהרכב 12 פעמים, כאשר ב-11 מהם הוחלף. את השער הראשון כבש רק בחודש דצמבר 2019, במשחק נגד מ.ס אשדוד, וגם במשחק העונה נגד מכבי תל אביב, נכנס כמחליף. אבל אז, ברגע קסום אחד, שבע דקות אחרי כניסתו (דקה 63), מצאה בעיטת וולה שלו את הפינה הרחוקה של השער, ומשהו השתחרר לפתע. לאחר מכן, במשחק הניצחון על מכבי נתניה (0:2), הוא בישל שער והעלה את מספר הבישולים שלו לשלושה.

וילדסחוט, יליד אמסטרדם, גדל באקדמיה המפוארת של איאקס, אבל כשסיים לשחק בקבוצת הנוער בגיל 18, הוחלט שלא להציע לו חוזה מקצועני והוא שוחרר. וילדסחוט חתם בזוולה מהליגה השנייה, ומשם עבר לקבוצות וונלו והרנבן. בשנת 2014 נרכש ע”י מידלסברו מליגת המשנה באנגליה, ובהמשך עלה לליגה השנייה עם וויגן. אלא שבאותה תקופה החלה הנפילה שלו. הוא חתם בנוריץ’, אלא שלא הצליח להותיר חותם רציני והושאל לקרדיף ולבולטון. ככל שחלף הזמן, הוא שיחק פחות ופחות, ובהמשך נפצע ונעדר מהמגרשים למשך חודשים ארוכים.

בקיץ החולף הגיע וילדסחוט למכבי חיפה, בשורותיה חתם על חוזה לשלוש שנים, תמורת כ-1.2 מיליון דולר לכל התקופה. במכבי חיפה היו מודעים לעבודה, ששחקן הכנף ההולנדי מגיע לאחר תקופת נוראית, אבל האמינו כי מהשפל בו היה אז, הוא רק יכול לעלות. ההערכה היתה, כי חוסנו הפיזי ומהירותו האדירה, יבלטו לטובה בישראל. בניגוד לשחקני הרכש הקודמים של מכבי חיפה, מיכיל קר מר וסיידובה סומה, וילדסחוט נחשב למקצוען עם אופי נוח וגיליון התנהגותי ללא דופי, ובקבוצה האמינו, שגם דבר זה יסייע לו בהתאקלמות מהירה.

בתחילת העונה וילדסחוט לא הירבה לקבל דקות, ובמשחקים בהם פתח, הוא בדרך כלל הוחלף. משחקים שלמים התייבש על הספסל, אבל מעולם לא נשמע מתלונן. גם כאשר המאמן מרקו בלבול, שאג עליו לעיני כל, באחד מאימוני הקבוצה, בשל טעות טקטית שביצע, ההולנדי שתק וחרק שיניים. לאחר אותו אימון, השחקנים סיפרו כי היו בהלם מכך שוילדסחוט לא הגיב. מאוחר יותר, הם מספרים, בלבול התנצל על התנהגותו.

בפועל, עד לתקופה האחרונה, וילדסחוט נחשב ל”פלופ”, עוד אחד מהשחקנים היקרים שמגיעים כהבטחה ולא מוכיחים את עצמם. אבל ההופעות האחרונות הוכיחו, כי לשם שינוי, הירוקים פגעו הפעם עם שחקן רכש איכותי, שיודע גם להתנהג כמו מקצוען. למרות המשחקים האחרונים בהם הצטיין, וילדסחוט עדיין אינו נחשב לשחקן הרכב, ואם להאמין לו – זה לא ממש מפריע לו. “אני חושב שעשיתי רושם טוב על המאמן, אבל ברור לי שיש לנו סגל רחב וכל כך הרבה איכות מהספסל”, אמר ההולנדי ל”וואלה ספורט”. “במשחק נגד נס ציונה, מוחמד עוואד החליף אותי ושינה את המשחק. גם נגד כפר סבא, זה היה ככה. אין לי הרגשה של שחקן באנקר בהרכב וזה טוב. הדבר משאיר אותי דרוך, וכך למאמן אין סיבה להחליף אותי”.

אם ימשיך בכושרו הנוכחי, אף אחד לא יתפלא אם וילדסחוט יהיה אחד השחקנים הבולטים בהמשך העונה, שיובילו את הירוקים קדימה, בדרך להגשים את החלום לזכות באליפות ראשונה לאחר 9 שנים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments