י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“למרות שאנו מוכנים למלחמה, אף פעם אי אפשר לישון בשקט”

כך טוען סגן ראש עיריית קרית מוצקין, מנשה צורף, שאחראי בין השאר על היערכות העירייה בשעת חירום, על רקע ההתחממות שנרשמה בחזית הצפונית והחשש מהתלקחות מול חיזבאללה

צורף: מוכנות לשעת חירום
Wednesday September 18, 2019
אבי שני

שני טילי ה”קורנט”, שירה החיזבאללה לעבר רכב צה”לי שנע על כביש הצפון, הזכירו לכולנו, כי גם הקריות נמצאות בטווח הטילים של החיזבאללה, וכי לעולם לא ניתן לדעת מתי נסראללה יחליט שהגיע הזמן להוציא את עשרות אלפי הטילים שלו מהמחסנים ולשגרם לעבר מפרץ חיפה. סגן ראש עיריית קרית מוצקין, מנשה צורף, שאחראי להיערכות העירייה בשעת חירום, לא היה זקוק לתזכורת הזו, כדי שהעיר תהיה מוכנה לכל תרחיש אפשרי. “אנו מתרגלים את המערכות השונות, ללא קשר לאירועים האחרונים בגבול הצפון. בין השאר נערך תירגול ירידה למקלטים במוסדות החינוך, ותורגלה יכולתה של העירייה לפעילות בשעת חירום”, הוא מגלה.
למרות שהממשלה הבטיחה למגן את הצפון, היא הקפיאה את התוכנית?
אנו יודעים מזמן, שישנם פערים משמעותיים בכל הקשור למיגון הצפון, ובמיוחד בנושא המקלטים. לפני 15 שנה שכרה העירייה חברה שבדקה את הנושא וגילתה, שלכ-4% מהתושבים בעיר אין מקומות במקלטים הקיימים, ולאלפי תושבים אחרים אין ממ”דים או כל פיתרון אחר. גם במוסדות החינוך חסרים מקלטים. הבעיה היא בשכונות הוותיקות, שם יש אמנם 26 מקלטים ציבוריים, שכולם במצב מצוין, אך הם אינם מספיקים לכלל התושבים.
אם כך, מהו הפיתרון?
העירייה מעודדת תושבים לבנות ממ”דים, כאשר כל מי שמגיש בקשה, מקבל פטור מתשלום אגרות לעירייה. בשכונות החדשות ובמוסדות החינוך החדשים אין בעיה. בדקנו מה ניתן לעשות עם בתי הספר הישנים, והגענו למסקנה, שעדיף להרוס ולבנות מחדש, מאשר למגן ולחזק אותם נגד רעידות אדמה, וזה בדיוק מה שהעירייה עושה בבתי הספר הוותיקים “אחדות” ו”מצפה”.
אתה ישן בשקט?
אף אדם שאחראי על הנושאים הללו, לא יכול לישון לגמרי בשקט, ומי שאומר זאת, מרמה את עצמו. המצב נזיל ואי אפשר לדעת מה עלול לקרות. יחד עם זאת, כרשות מקומית, אנו עושים הכל כדי להיות מוכנים.
איך ראש העיר, חיים צורי, מתייחס לנושא?
ראש העיר נותן לנושא זה את מלוא תשומת הלב, ויחד עם מנכ”ל העירייה, יריב גסר, ואיתי, אנו כל הזמן נמצאים עם אצבע על הדופק, תוך ניסיון לגייס עוד ציוד לשעת חירום ותירגול המערכת, כדי להיות מוכנים ב-100 אחוז בשעת הצורך.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments