י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מורעל על כדורסל

הוא מעולם לא שיחק כדורסל מקצועני, אבל מאמן מגיל צעיר. לא אימן בליגת העל בעבר, אבל שימש עוזר מאמן בנבחרת ונצואלה ובקבוצה ספרדית מהליגה הבכירה. תכירו את דניאל סאוואנה, מאמן מכבי חיפה בכדורסל, שהעלה אותה לליגת העל ויאמן אותה שם בעונה הקרובה. "נבנה קבוצה חזקה", הוא אומר

סאוואנה: למרות שהוא מתנשא לגובה 1.98 מ' ומורעל על כדורסל, הוא מעולם לא היה שחקן מקצועי. שימש עוזר מאמן בנבחרת ונצואלה ובקבוצת פואנלברדה שבספרד. מבטיח לבנות קבוצה חזקה, שלא תהווה קישוט בליגת העל (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday July 9, 2019
אורי ירון

במהלך העונה שעברה, הפתיע הבעלים של מכבי חיפה בכדורסל, ג’ף רוזן, את ענף הכדורסל החיפאי והישראלי, כאשר פיטר את המאמן ברק פלג, במהלך משחקי הפלייאוף העליון של הליגה הלאומית, והחתים במקומו את מי שהיה אחד מעוזרי המאמן שלו, דניאל סאוואנה. המאמן מוונצואלה, שהתגלה כ”בינגו” מושלם, הוביל את הקבוצה לניצחונות על רעננה וגליל עליון, בדרך חזרה לליגת העל, לאחר שנה אחת בליגה השנייה. בשבועות האחרונים הודיע המועדון, כי סאוואנה ימשיך לאמן את הקבוצה גם בליגה הבכירה. “זו הרגשה נהדרת עבורי, שסומכים עליי, ואני מקווה שאצדיק את הציפיות הגבוהות ממני ושנבנה קבוצה חזקה”, הוא אומר.
סאוואנה (37) אמנם מתנשא לגובה 1.98 מטר, אך מעולם לא שיחק כדורסל פעיל, אלא העדיף להתמקד בתחום האימון. עד שהגיע למכבי חיפה, הוא שימש בעיקר כעוזר מאמן. לקבוצה החיפאית ולישראל בכלל, הוא הגיע לראשונה בעונת 2017/2016, כאחד מעוזריו של המאמן דאז, עופר רחימי, וסייע לו להגיע עד לגמר הפלייאוף העליון. בעונה שלאחר מכן שימש עוזר מאמן בקבוצת פואנלברדה שבספרד. סאוואנה נחשב לדמות ססגונית מאוד בנוף הכדורסל הישראלי, והוא בולט לא מעט בזכות הטמפרמנט המופגן שלו באיזור הספסל, תוך ניפנוף ידיים וצעקות. “אף פעם לא הייתי שחקן כדורסל מספיק טוב לליגות המקצועניות, ולכן העדפתי לעסוק באימון, שם הוכחתי את עצמי מגיל צעיר”, אומר סאוואנה, שחי בצעירותו בארה”ב, ומכאן האנגלית המצויינת שבפיו.
איך היתה התחושה לקבל את המושכות במפתיע, לאחר פיטוריו של ברק פלג?
ברמה האישית, הצטערתי לשמוע על כך, מכיוון שברק מאמן מצויין ואדם נהדר. מקצועית, קיבלתי הזדמנות בלתי רגילה להיות מאמן ראשי, ולקחתי אותה בשתי ידיים.
אינך צעיר מדי להיות מאמן ראשי בליגת העל בישראל?
מכיוון שלא הייתי שחקן, התחלתי בתחום האימון בגיל צעיר מאוד. בעבר הייתי מאמן ראשי בקבוצות בוונצואלה ושימשתי עוזר מאמן בנבחרות שונות, כמו נבחרת ונצואלה והנבחרת של הרפובליקה הדומיניקנית. בוונצואלה הייתי שותף ל-14 סדרות גמר בפלייאוף העליון, רובן כעוזר מאמן, מתוכן ניצחתי ב-9 סדרות, כך שיש לי המון ניסיון. אני חי את הלחץ והאדרנלין.
למה החלטת לחזור לחיפה, אחרי שעזבת לספרד?
היו לי זיכרונות מצויינים מכאן, מהתקופה בה הגענו לגמר הפלייאוף. אמנם היתה לי עונה טובה מאוד בספרד, אבל הרגשתי שהכי נכון לי, גם מקצועית וגם אישית, לחזור לכאן.
בחייך האישיים אתה אדם שקט, אבל על הפרקט אדם אחר לגמרי?
אני אוהב את המשחק, חי אותו ומתלהב, אולי קצת יותר מדי…
ההתנהגות הזו מוסיפה מוטיבציה לשחקנים?
הם לא צריכים את ניפנוף הידיים שלי כדי שתהיה להם מוטיבציה גבוהה. זה חלק מהאופי שלי וכך אני מתנהג. בסופו של דבר, כולנו בני אדם, ואין מאמן שלא מתעצבן כאשר השופט שורק נגד קבוצתו בהחלטה לא נכונה.
איך התחושה להמשיך עם הקבוצה בליגת העל?
זו הרגשה נפלאה שבמועדון סומכים עליי, ואני מודה לבעלים ג’ף רוזן, על האמון שהוא נותן בי. אני מקווה להחזיר להם טובה תחת טובה, תוך בניית קבוצה חזקה, שלא תהווה קישוט בליגת העל. אם מכבי חיפה תרד ליגה לאחר עונה אחת, לא עשינו שום דבר.
הבעלים ג’ף רוזן: “אנו נרגשים להמשיך עם דניאל עונה נוספת כמאמן ראשי. דניאל הוא מוח כדורסל מבריק, בשילוב עם אופי של ווינר אמיתי, ואנחנו מצפים לבנות משהו מיוחד ביחד בעונה הקרובה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments