י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מחאת בעלי האוטובוסים: חסמו את מרכז תל אביב

מחאת נהגי האוטובוסים
Tuesday June 23, 2020

מאז שעות הבוקר נערכות חסימות כבדות במרכז תל אביב, באיזור רחובות מנחם בגין והארבעה, במסגרת מחאתם של נהגי ההסעות מכל הארץ.

אוטובוסים חוסמים את הציר המרכזי ומונעים גישה לקריית הממשלה. על האוטובוסים מודבקות מדבקות ענק עם דיוקנו של שר האוצר ישראל כץ והכיתוב: “30 אלף נהגים עומדים במקום. ענף ההסעות בקריסה”. בשעה הקרובה צפויות חסימות גם ביעדים מרכזיים נוספים.

לאחר שבשבוע שעבר חסמו עשרות אוטובוסים את נתיבי איילון והשביתו את התנועה לדקות ארוכות במחאה על ההעלמות המתמשכת של ממשלת ישראל, המביאה את הענף לגסיסה, החליטו חברות ההסעה להמשיך הבוקר במחאת החסימה באיזורים נוספים, כשבשעה זו הם מתמקדים בבניין קריית הממשלה ובצומת עזריאלי בתל אביב, שם עומדים אוטובוסים וחוסמים את הגישה לאיזור.

מחאת נהגי האוטובוסים

בשבוע שעבר יצאה הודעה מיד בסיום החסימה מנציגי חברות ההסעה הפרטיות שאמרו: “יש לנו למעלה מ-20 אלף אוטובוסים ברחבי הארץ, אם נמשיך להיות מושבתים, כך תהיה גם כל המדינה. אין לנו עניין לעשות את זה, אבל המדינה שמה אותנו עם הגב לקיר וחייבים להבין את המצוקה הקשה של 30 אלף נהגים, שלא מצליחים לפרנס את המשפחות שלהם”. כעת כאמור, משלא התקבל כל מענה, החליטו חברות ההסעה להמשיך במאבקם.

חברות ההסעה הפרטיות ספגו נזקים כבדים כבר עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשענפים רבים בהם היא פעלה, כמו תיירות, תעשיה, חינוך ועוד, הפסיקו את עבודתם, כשעד כה רובם טרם חזרו לפעילות מלאה, מה שמביא חברות רבות בענף לקריסה מוחלטת.

יצוין, כי למרות היותן חברות תחבורה, חברות ההסעות הפרטיות לא נמצאות תחת משרד התחבורה, מה שמאפשר למשרדי הממשלה להעביר את דרישותיהם מאחד לשני ולא לתת להם כל מענה אמיתי. כעת יצא האירגון בקמפיין רחב, הקורא לשרת התחבורה, מירי רגב, להכניס את הענף תחת משרדה ולמנוע את קריסתו.

הכעס של חברות ההסעות הפרטיות נובע בין היתר, בשל העובדה כי למרות העומסים הקשים בתחבורה הציבורית, הנובעת ממגבלות משרד הבריאות, הפסקת פעילות הרכבת והעבודות באיילון, נמנעת מדינת ישראל מלהשתמש בשירותיהן במטרה להקל על העומסים, ובכך גם לסייע להן כלכלית ולאפשר להם להתפרנס.

הענף מסיע מדי יום (בשיגרה) כ-1.2 מיליון ישראלים ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. החברות מחזיקות 22 אלף כלי רכב ועובדים בהן כ-30 אלף מועסקים, אשר רובם המוחלט טרם חזר לפעילות.

יו”ר האירגון, ניסים סרוסי: “יש פה מצוקה קשה מאד שאי אפשר להמשיך ולהתעלם ממנה, השטח בוער ועשרות אלפי נהגים חיים בתחושה, שאין להם יותר מה להפסיד ושהם חייבים לפעול על מנת לפרנסת את משפחתם. אנחנו לא רוצים להיות במצב הזה, אבל הגיע הזמן לפתור את המצוקה הקשה של הענף. שרת התחבורה מירי רגב, את אחראית לנו, אל תאפשרי לנו לקרוס”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments