י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“נתניהו לא צריך לחשוש מפריימריז לראשות הליכוד”

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, חבר וותיק ב"ליכוד", משוכנע כי במקרה של פריימריז, ראש הממשלה ינצח בקלות, מעריך שלא תוקם ממשלת אחדות ומצר על מערכת הבחירות השלישית

מאמין גדול בחינוך החברתי ערכי. חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין. צילום: יח"צ
Friday November 29, 2019
אבי אדר

בשבועות האחרונים מעסיקה את חברי ה”ליכוד”, השאלה אם לערוך פריימריז לראשות המפלגה, על רקע הודעתו של ח”כ גדעון סער, כי מדובר בכורח המציאות ובדבר שעשוי למנוע מערכת בחירות נוספת. רבים מבכירי ה”ליכוד”, הודיעו כי מדובר במעשה בגידה, בעוד יו”ר מרכז ה”ליכוד”, ח”כ חיים כץ, אמר, כי במידה ואחד המועמדים מבקש לערוך בחירות מקדימות לראשות המפלגה, יש לקיים אותן. חלק ניכר מחברי ה”ליכוד” סירבו להביע עמדה בסוגיה בוערת זו, אך לראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, חבר “ליכוד” וותיק, אין בעיה לומר את דעתו, גם אם אינה פופולרית בימים אלו. “הדרישה לערוך פריימריז לגיטימית ביותר”, טוען צורי. “במשך שנים לא היו פריימריז לראשות המפלגה, והגיע הזמן לערוך אותן”.
מה היית אומר לנתניהו, לו היה שואל לדעתך?
הייתי אומר לו, שהוא צריך לפעול לעריכת פריימריז בהקדם האפשרי, בהן אני משוכנע, שינצח בקלות. מרבית חברי “הליכוד”, עומדים מאחורי ראש הממשלה, ואם יתקיימו כעת פריימריז, הוא ינצח בגדול. איני מצליח להבין את אלו שטוענים, שאין מקום לבחירות המקדימות ב”ליכוד”.
להערכתך, האם תוקם ממשלת אחדות, או ששוב יתקיימו בחירות?
קשה לי להאמין שתוקם ממשלת אחדות, ולכן אין מנוס מבחירות נוספות. המשמעות של מערכת בחירות שלישית תוך שנה, קשה מאוד. מדובר בפגיעה במשק בשווי מיליארדי שקלים, כמו גם פגיעה באמון נבחרי הציבור, שלא מצליחים להקים ממשלה יציבה. לא ברור לי מה ייצא ממערכת בחירות נוספת, מכיוון שדבר לא ישתנה, ומה שהיה הוא שיהיה. זהו מחיר יקר מאוד, שאנו הולכים לשלם, וכל זאת בגלל שנבחרי הציבור לא מסוגלים לשים את האגו בצד ולהגיע להסכמות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments