י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

צורי לחץ, השר אלקין הבין את המסר והכפיל את הפקחים

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, המוביל את מאבק התושבים בסוגיית הריחות, נפגש עם השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, שהבטיח לטפל בבעייה, אשר מקורה בשריפות פיראטיות בכפרים הערביים. צורי: "לא ארפה עד שהבעיות ייפתרו"

צורי ואלקין: שיתוף פעולה למען התושבים. מאבק חסר פשרות בסוגיית הריחות
Monday February 11, 2019
גל זייד

על רקע תופעת הריחות הקשה בקרית מוצקין ובכל האיזור, ובעקבות לחץ כבד שהפעיל ראש העיר, חיים צורי, על המשרד להגנת הסביבה, הודיע השר זאב אלקין, במהלך ביקור שערך בקריה, כי הורה להכפיל את כמות הפקחים, במטרה לעשות הכל כדי לפתור את בעיית הריחות. יצויין, כי צורי מוביל את המאבק של תושבי הקריות והסביבה בסוגיית הריחות, ובאחרונה הגישה עיריית קרית מוצקין עתירה חסרת תקדים לבג”צ, נגד המשרד להגנת הסביבה ונגד גופים נוספים. בית המשפט קיבל את טענות העירייה והינחה את המשרד להציג תוך 09 יום את פעולות האכיפה והפיקוח.

במהלך ביקורו בקרית מוצקין, נפגשו השר אלקין וצוות משרדו, עם צורי ועם סגנו וממלא מקומו, עומר זוהר. כאשר אלקין אמר לצורי, כי יכפיל את כמות הפקחים, ענה לו ראש העיר, כי מצפה לו עוד עבודה רבה, וכי כראש העיר הוא לא ירפה עד שמטרדי הריחות לא ייפתרו. אלקין הוסיף, כי היתה לו בעייה חמורה של מחסור בכוח אדם, וכי הוא מודע לבעיית התקנים של הפקחים. “בקרוב ייכנסו התקנים החדשים. זו בעייה שאנו מודעים אליה, ואנו עושים הכל כדי לפתור אותה”, הדגיש אלקין.

בין השאר אמר השר, כי אחת הבעיות הקשות באיזור בתחום איכות הסביבה, הן שריפות פיראטיות המתבצעות בכמה מכפרי המיגזר הערבי. “יש כאן בעייה משפטית, מכיוון שמשרד המשפטים לא עושה דבר נגד בעל השטח אשר בו פרצה השריפה הפיראטית”, הוסיף אלקין, שהבטיח לגייס את משרדי הפנים והאוצר כדי להילחם בתופעה.

צורי: “אני מודה לשר אלקין על ביקורו ועל נכונותו לפתור את הבעיות, ובמיוחד את מטרדי הריחות. אלקין ציין, כי לאור המאבק האיזורי שאנו מובילים בסוגיית הריחות הסביבתית, הוא הכפיל את מספר הפקחים, ותוך חודשיים נראה שיפור בשטח. אנו ממשיכים להוביל מספר מהלכים בנושא זה עבור כלל תושבי האיזור. המשרד להגנת הסביבה גילה המון נכונות, אך יש עוד עבודה רבה לפניו, ואני לא ארפה עד שהבעיות ייפתרו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments