י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

קאמבק השנה

אחרי עונה קשה, הן ברמה האישית והן בקבוצתית, חזר לעצמו הקשר נטע לביא, עם עונה מצויינת, תוך שסייע למכבי חיפה, לסיים במקום השני ולזכות בכרטיס לאירופה. לביא מסכם את העונה החולפת, נזכר בשער החשוב שהבקיע נגד מכבי נתניה במחזור הסיום, ומפנטז לעלות כמה שיותר שלבים במוקדמות הליגה האירופית ועל עונה טובה נוספת בליגה

לביא: נחשב לאחד ממנהיגי העתיד של מכבי חיפה. כבר בגיל 20, ענד את סרט הקפטן. אחרי עונה קשה, בה סבל מפציעה, חזר לעצמו בעונה שעברה, יחד עם כל הקבוצה. שואף להצליח עם הירוקים באירופה ולתקוע יתד בצמרת הגבוהה (צילום: האתר הרשמי)
Tuesday July 9, 2019
אורי ירון

לאחר שעבר פציעה קשה מאוד, שהשביתה אותו לתקופה ארוכה, חזר בעונה שעברה נטע לביא, לעניינים בגדול, כאשר הפך שוב ל”באנקר” בהרכב מכבי חיפה, תוך שסייע לה לסיים את העונה במקום השני ולזכות בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. “היתה לנו עונה טובה מאוד, גם ברמה הקבוצתית וגם לי ברמה האישית, ואני מקווה שבעונה הקרובה נמשיך במומנטום, כאשר האתגר הראשון הוא כמובן מוקדמות הליגה האירופית, נגד מורה הסלובנית”, אומר לביא.
נטע לביא, שבחודש אוגוסט יציין את יום הולדתו ה-23, הצטרף למחלקת הנוער של הירוקים בגיל 14 וזכה בדאבל עם קבוצת הנוער, בה שימש קפטן. באוקטובר 2015, בהיותו בן 19, ערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת, בניצחון 1:2 על קרית שמונה, בגביע הטוטו. את הופעת הבכורה בליגה ערך כעבור כחודשיים, בניצחון 2:4 בדרבי על הפועל חיפה. עד מהרה הפך לבורג מרכזי בקישור, תוך שהוא זוכה עם הקבוצה בגביע המדינה ואף נבחר לתגלית העונה בליגת העל. בעקבות יכולתו הגבוהה זומן לנבחרת ישראל, ע”י מאמנה דאז, אלישע לוי, ונטל חלק במשחק הידידות נגד סרביה. עוד לפני כן שיחק בנבחרות הצעירות.
בספטמבר 2016, בגיל 20, ענד לראשונה את סרט הקפטן במדי הקבוצה הבוגרת, במשחק גביע הטוטו נגד הפועל כפ”ס. כעבור כחודשיים, בנובמבר 2016, חתם חוזה ל-5 שנים ושכרו שודרג. את שער הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת הבקיע ברבע גמר גביע הטוטו, נגד הפועל עכו, באוקטובר 2017. לפני כשנתיים עבר פציעה לא פשוטה, שבעקבותיה איבד את מקומו בסגל, אליו חזר רק לקראת סיום אותה עונה. בעונה שעברה, לאחר שהתאושש ושוב נכנס לרוטציה, חזר לביא להיות אותו שחקן מצויין מהעבר והפך שוב ל”באנקר” בהרכב של מרקו בלבול. הוא שותף במרבית משחקי הליגה (רשם 34 הופעות מתוך 36 משחקים), בהם כבש 3 שערים. בעיקר ייזכר השער שכבש נגד מכבי נתניה במשחק החשוב על המקום השני, שסייע לקבוצתו לזכות בכרטיס לאירופה.
איך אתה מסכם את העונה החולפת?
זו היתה עונה משוגעת, בה היה כמעט כל דבר אפשרי. העונה נפתחה עם המאמן פרד רוטן על הקווים, לאחר מכן הגיע אלי גוטמן, שלמרבה הצער, נאלץ לעזוב אותנו, בגלל סיבות בריאותיות, ולאחר מכן הגיע מרקו בלבול, שהצליח להביא המון יציבות ועזר לנו לסיים את העונה בצורה פנטסטית.
ברמה האישית, נראה שחזרת לעניינים?
זה נכון. אחרי ירידה, שנבעה בעיקר מפציעה קשה שהיתה לי, חזרתי לעצמי, ולאט לאט קיבלתי ביטחון ונכנסתי לכושר משחק. מגיעה מילה טובה למאמן מרקו בלבול, שהאמין בי ונתן לי את המושכות.
מה היה הרגע הגדול עבורך העונה?
הרגע הגדול הגיע במחזור הסיום, כאשר הבקעתי את השער הראשון נגד מכבי נתניה, במאבק “ראש בראש” על המקום השני והכרטיס לאירופה. זו היתה הרגשה נפלאה לעזור לקבוצה שלי לסיים את העונה בטעם הכי מתוק שאפשר.
איך אתה רואה את ההשתלבות המחודשת באירופה?
ראשית, לא היינו שם שלוש שנים, כך שזו הרגשה נפלאה והתרגשות גדולה עבור כולם. בסיבוב הראשון נפגוש את מורה מסלובניה, אותה אנחנו חייבים לעבור. בסיבוב המוקדמות השני מצפה לנו הגרלה קשה מאוד, נגד שטרסבורג הצרפתית. כולם יודעים עד כמה הליגה הצרפתית חזקה, ושטרסבורג סיימה שם במקום הרביעי, כך שברור, שמדובר בהגרלה קשה. יחד עם זאת, נעשה את המקסימום כדי לחולל סנסציה, אבל קודם כל אנחנו חייבים להתרכז בצמד המשחקים נגד היריבה מסלובניה, כי אם לא נעבור אותם, כל המאמץ שהשקענו כדי להגיע לאירופה, לא יהיה שווה כלום.
ומה לגביי הליגה?
אנחנו צריכים להמשיך במומנטום הנהדר של העונה החולפת, ואין שום סיבה, שמכבי חיפה לא תבנה סגל חזק, שיתמודד קודם כל על מקום בצמרת הגבוהה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments