י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“קרית ביאליק הפכה לבית חם ומכיל עבור קהילת הלהט”ב”

כך סבורה יו"ר הוועדה של קהילת הלהט"ב ושיוויון מיגדרי במועצת העיר, אדווה בלמס, שהקימה יחד עם ראש העיר, וועדה ראשונה מסוגה באיזור, שמקדמת את ענייני הקהילה מבלי לעורר התנגדות

לא משנה אם תקום ממשלת ימין או ממשלת שינוי, רק שתהיה ממשלה שתעביר תקציב. אדווה בלמס, חברת מועצת העיר קרית ביאליק ויו"ר וועדת הכספים
Sunday July 7, 2019
אבי שני

הרעיון להקים וועדה עירונית, שתקדם את הטיפול בחברי קהילת הלהט”ב בעיר שאינה תל אביב, נשמע עד לפני כמה שנים, כרעיון מופרך שאין לו סיכוי להתממש. אלא שלא כך חשבה חברת הקהילה דנה נחמני מקרית ביאליק, שפנתה לחברת המועצה אדווה בלמס. זו פנתה לראש העיר, אלי דוקורסקי, שגילה הבנה, אמפטיה ורצון להכיל, ומזה חצי שנה שיש בעיר וועדה לקהילת הלהט”ב ושיוויון מיגדרי, המקדמת את הנושאים החשובים לחברי הקהילה, בדרכי נועם והכלה, ומבלי לעורר התנגדות. בלמס, שעומדת בראש הוועדה המיוחדת הזו, רואה בכך ניצחון חשוב. “אנחנו עדיין קטנים, לא תל אביב או חיפה, אבל ברמת הפתיחות והרצון לקדם שיוויון מגדרי, קרית ביאליק הפכה לבית חם ומכיל לחברי קהילת הלהט”ב. הם מרגישים כאן שווים כמו כולם, וזה מה שחשוב”, מדגישה בלמס, בת 37, נשואה ואם לשניים, עורכת דין וכלכלנית, המנהלת את חטיבת הייעוץ העסקי של פירמת BDO בצפון. “למרות שזו הקדנציה הראשונה שלי במועצת העיר, אני מרגישה כאן כמו בבית”, אומרת בלמס, המכהנת גם כיו”ר וועדת הכספים, שקובעת לאן יופנו התקציבים ומצליחה לקדם נושאים חשובים רבים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר, אלי דוקורסקי.
מה הצלחתם לקדם מאז הבחירות?
קודם כל, מונה רכז שמועסק באמצעות המתנ”ס ומטפל בחברי קהילת הלהט”ב. הם עושים שם פעילות נפלאה, נפגשים פעם בשבוע להרצאות, פעילויות וטיולים, ולמעשה כך מצליחים לגבש את הקהילה בעיר. במקביל, אנו רוצים לשלב הדרכות בבתי הספר, בנושא שיוויון מגדרי, קבלת האחר ושילוב חברי הקהילה. מאז שהקמנו את הוועדה, הפכנו מודל לחיקוי, ועמיתים מכל הארץ יוצרים קשר כדי לבדוק כיצד זה פועל אצלנו. כמו כן, דאגנו לציין את חודש הגאווה, בין השאר באמצעות פיקניק רב משתתפים עבור בני הקהילה.
לא נתקלת בהתנגדות?
ממש לא, בכל מקום רק מפרגנים, כולל בישיבות המליאה, שם הובאו לאישור הנושאים הקשורים לפעילות הוועדה. לא רק שלא נתקלתי בתגובות עויינות, אלא שכל הפעילות שלנו מתקבלת באהדה רבה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments