י"ד תמוז התשפ"ד, 20/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“תוכנית אב חדשה לחינוך תאגד את כל בתי הספר בקרית מוצקין”

כך סבור מ"מ ראש עיריית קרית מוצקין ומחזיק תיק החינוך, עומר זוהר, שמקדם הכנת תוכנית אב לחינוך, אשר לפיה תיבנה המערכת בשנים הקרובות. זוהר בחר בתא"ל במיל' רון כתרי, לשעבר מנהל ביה"ס "הריאלי" בחיפה, להכין את התוכנית, שזכתה לברכת הדרך של ראש העיר

עומר זוהר וחיים צורי: מערכת החינוך בעיר תשנה את פניה
Sunday August 4, 2019
בן מרדכי

הבנייה המואצת בקרית מוצקין, משנה את פני העיר ללא היכר, אלא שהגידול המהיר במספר התושבים, מחייב שינוי עמוק במערכת החינוך, שתקלוט בשנים הקרובות אלפי תלמידים חדשים. בימים אלו מכין תא”ל במיל’ רון כתרי, לשעבר דובר צה”ל ומנהל ביה”ס “הריאלי” בחיפה, תוכנית אב לקריה בתחום החינוך, עפ”י בקשתו של ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, עומר זוהר. “כתרי החל לעבוד לאחר שקיבלנו את ברכת הדרך של ראש העיר, חיים צורי, ועד כה הוא נפגש עם כל מנהלי מוסדות החינוך ומתחיל סבב פגישות עם יושבי ראש וועדי הורים ועם כל מי שמעורב בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי”, אומר זוהר, שמעריך כי עד סוף הקיץ יגיש כתרי טיוטה ראשונית.
למה בכלל צריך תוכנית אב לקריה בתחום החינוך?
הגידול המתמיד במספר התושבים מחייב בנייה מואצת של מוסדות חינוך. אנו מדברים על עוד עשרות גני ילדים חדשים, על עוד שני בתי ספר יסודיים ועל כך, שבעיר יפעלו עוד שתי חטיבות ביניים, ובסך הכל ארבע חטיבות. בנוסף לביה”ס התיכון “אורט” קרית מוצקין, שיעבור שיפוץ כדי שיוכל לעמוד בפני רעידות אדמה, ייבנה תיכון נוסף. תוכנית האב החדשה מהווה חלק מהמהפכה החינוכית שמוביל ראש העיר, חיים צורי. אין לי ספק, שתוך 5 שנים, מערכת החינוך בעיר תשנה את פניה ללא היכר.
כמי שמשמש גם כיו”ר הנהלת המתנ”ס, אתה מוצא דברים משותפים בין תחום החינוך וניהול המתנ”ס?
בהחלט. יש חשיבות מירבית לשלב בין החינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי, שהינו תחום שבא לידי ביטוי גם באמצעות המתנ”ס, מכיוון שצריך שיהיו מסגרות לילדים גם בשעות הצהריים, לאחר סיום הלימודים. השאיפה שלנו היא, שהדיבור על חינוך בעיר יהיה בשפה אחת אחידה, תוך ראיית החזון החינוכי שאנו מגבשים. יש צורך מהותי לשלב בין המערכות, תוך המשך קידום מערכת החינוך בעיר.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments