י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

קשת - 2024

22 בנובמבר - 21 בדצמבר

מזל ההרפתקנים ורודפי התענוגות
אם רכבכם בהרצה ואתם זקוקים למישהו ש״ישרוף״ עבורכם כמות גדולה של קילומטרים, כדאי לברר בין השכנים: אולי יימצאו ביניהם אי אלו ילידי קשת פנויים. זאת ללמדך, כי קשתים המכבדים את עצמם, יגיבו בתרועות ששון לכל הצעת נסיעה. נשים כגברים, הם זקוקים להתראה של פחות מרבע שעה, כדי לארוז את חפציהם לקראת נסיעה לחו״ל (חולצה וזוג גרביים).

את ילידי קשת תמצאו בין חובבי הספורט וההרפתקאות: מטפסי הרים, נהגי מכוניות מירוץ, אופנועים, רוכבי סוסים, קופצי בנג׳י, גלשנים, סקי וכל ספורט אחר הכרוך בתנועה מהירה.

הקשת, בניגוד לטעות הרווחת, הוא האדם האוחז בקשת ולא הקשת עצמה. הוא מצוייר בדמות הקנטאור, יצור אגדי שחציו אדם וחציו סוס. סמל זה בא לבטא פרדוקס לכאורה, המציין את הדואליות באופיים של ילידי קשת: מצד אחד, הם ״עם שתי רגליים על הקרקע״, רודפי תענוגות, ספונטניים, ולעיתים אף גסים, וזהו החלק הבהמי, ה״סוסי״ שבאופיים. מאידך, הם אינטלקטואלים, אוהבי ספר, מלומדים, דורשי צדק ומתקני עולם - ובכך מתבטא החלק ה״אנושי״ שבאופיים. הקשת אותה אוחז הקנטאור, מסמלת את סיגנונם האופייני של בני מזל קשת: בעלי לשון חדה הפולחת וחושפת את הכזב שמאחורי המסווה, לא צבועים או מתחסדים, בוטים, גלויי לב וחסרי טקט כרוניים. לפעמים מאשימים את בני מזל זה, בנטייה לגוזמנות וכזבות. יש לזכור כי לאמיתו של דבר, הם ״מגדילים״ מעט את המציאות, על מנת להבהיר את הנקודה. תכונה זו אף הופכת אותם לנואמים דגולים, המסוגלים לשלהב את ההמונים ולהפיח בהם רוח קרב.

מזל קשת הינו מזל אש, וככל מזלות האש, הוא ״ניזון״ מסביבתו וזקוק לגירויים סביבתיים כדי לתפקד. כשאר מזלות האש, הוא יכול להופיע כלפי חוץ מלא חום, אך להיות קר כקרח בתוכו (ממש כמו להבת הנר, שהיא חמה בחוץ, אך קרה בפנים).
רומנטיקה
ילידי קשת אינם רומנטיים במובן המקובל של המילה. אמנם ילחשו לך דברי אהבה כאשר ליבם גואה ועולה על גדותיו, אך יטיחו את האמת האכזרית בפרצופך בהזדמנויות אחרות. אין להם סבלנות לשיחות נפש ארוכות מול אח או לאור נרות, אך אם חפצה נפשך בטיולים ברחבי העולם ובהמון ריגושים, הגעת לכתובת הנכונה.
הופעה חיצונית
הכוכב השולט בבני מזל זה, הוא יופיטר - כוכב השפע. לכן יציין את הופעתם, גודל פיזי מרשים. אף קטני הקומה ביניהם יהיו רחבים וחסונים. אלה שהם רזים וכפופים כגבעול, יתאפיינו תחת זאת באף גדול או בעיניים ענקיות.

לחלקם הגדול של בני מזל זה, יש רגליים ״סוסיות״: ברכיים סחוטות ושוקיים שריריות, יחד עם קרסוליים דקים להפליא.
מקצועות
רוב ילידי מזל קשת מתקשים להתמודד כשכירים, ומחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה. הם יצליחו בעבודה הדורשת כיוון ונסיעות. מאחר שיופיטר הוא גם כוכב המזל, הם דוחפים עצמם לסכנות שאנשים אחרים כבר מזמן היו נחבלים מהן, ולכן יש להם נטייה להמר, לצעוד על חבל דק ולקחת סיכונים גבוהים.
טיפוסי קשת רגישים לרווחת הזולת ולנושא הצדק החברתי. הם יחושו לעזרת הנדכאים וישקיעו את מרצם בפעילויות למען הצלת הפלנטה ופעילויות החשובות לכלל האנושות. הם יצטיינו כעובדים סוציאליים, כעורכי דין וכשופטים, וכן כמטפלים בבעלי חיים.
ילדים
לילדים בני מזל קשת, יש צורך לעשות הכל לבד. אלו לא הילדים שישתפו אתכם בלבטי גיל ההתבגרות שלהם. תחת זאת ידהרו במרחבים על אופנועיהם ויגלו דרכים חדשות ומרגשות, להרים את רמת האדרנלין בגופם (ובגופכם).
הם אוהבים ללמוד ולגלות, אך לא ללכת לבית הספר, זאת מכיוון שהמימסד מגביל ומקומם אותם. בחצר בית הספר, יעמדו תמיד לימינו של הילד הצודק ולא הילד הפופולארי. כתינוקות הם חוקרים את סביבתם בסקרנות של מגלי עולם ונמשכים במיוחד למקורות סכנה, כמו תנור חם או חוטי חשמל חשופים (ואל תתפלאו אם הקשת הפעוט שלכם, כבר לוטש עיניים ל״סקייטבורד״ של אחיו הגדול).
המלצה להורים המודאגים
אם תבלמו את הקשת הקטן ותאסרו עליו לעשות דברים, תגרמו לתגובה הפוכה מזו שהתכוונתם אליה: הוא, או היא, יימשכו לאש ביתר שאת, וזאת כי מה שאסור, מרגש שבעתיים. לכן עדיף במקרה של תינוקות, להרחיק את מקור הסכנה מהילד ולא את הילד ממקור הסכנה. לגביי המתבגרים, עדיף לשתף פעולה, להיות בעלי גישה ״ספורטיבית״, וכך לזכות באמונם. כשתגמרו לדאוג, תגלו שהשובב הקטן מסוגל להצחיק אתכם, כמו שאף קומיקאי אחר אינו יכול.
אישים מפורסמים
צ׳רצ׳יל הינו דוגמה טיפוסית לבן מזל קשת. בעל גודל גופני מרשים (לרוחב), אף בולבוסי, המורה על חיבה עזה לסיגרים וויסקי משובח ונואם מוכשר, שהצעיד את בריטניה בשעות שפל והפיח בה רוח לחימה. איפיינו אותו גם חוסר הטקט שלו ולשונו החדה כתער. דמות טיפוסית נוספת הינו וולט דיסני, אשר בנוסף לרווחים העצומים שגרפו אולפניו, השתעשע ונהנה לשחק בדברים שכל ילד היה נהנה מהם.