י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

סרטן - 2024

21 ביוני - 22 ביולי

מזל החביבים והביישנים
ישנן כמה אי הבנות הקשורות במזל סרטן ולכן רק מעטים מבני מזל זה, יתגאו לספר לך שהם משתייכים לשבט. אז בואו “נהרוג״ אותן מייד, כדי שנוכל להמשיך בענייננו. ראשית, הסרטן הוא החיה הקטנה שחיה על גדות נחלים או על שפת הים, ואשר צבתותיה גדולות ומאיימות... ובלתי מזיקות לחלוטין...

כך גם בני מזל סרטן, הנראים מפחידים בתחילה, אולם משהכרת אותם, תגלה איזו נשמה חביבה ואוהבת בריות מסתתרת מאחורי שיריון הסרטן שלהם.

שנית, לעיתים קרובות מאשימים את שבט הסרטנים ברכושנות יתר ובצבירת רכוש. הבל הבלים. מימיי לא פגשתי סרטן קמצן. לעומת זאת, פגשתי אינספור שוורים חסכנים, או גדיים מופנמים. ידם של הסרטנים אינה יותר קפוצה משאר הבריות. נהפוך הוא, רובם נדיבים, רחבי לב וששים לעזור לזולת בעת צרה.

שלישית, אין כל קשר בין מזל זה ובין מחלת הסרטן, ובני מזל סרטן אינם נוטים לחלות יותר מאחרים. להיפך, בהיותם ספונטנים ורגשיים, קל להם יותר לבטא את רגשותיהם, ולכן יש להם פחות פוטנציאל לחלות בה, מכיוון שאינם “מחזיקים בבטן״ רגשות מורעלים. עכשיו, משהסרנו לפחות חלק מהדיעות הקדומות בנושא זה, והסרטנים שבחבורה יכולים שוב לשאת את ראשם בגאון, נוכל לדבר ברצינות על בני מזל חביב וביישן זה.

מייחסים את מזל סרטן לקונסטלציית סרטן, שהיא הקטנה מכל הקונסטלציות בספירה שלנו, וכן לירח, הנחשב ל״תינוק״ שבין הכוכבים של מערכת השמש שלנו. לכן יחושו בני מזל סרטן תמיד “קטנים״ בעיני עצמם ויכמהו לאישור מצד ה״מבוגרים״. אין דבר השנוא על בני סרטן, יותר מאשר להיות מוצגים כפחותי ערך, אולם להם עצמם יש נטייה להמעיט מערך עצמם (תכונה מרעננת למדי בעולם המגלומני בו אנו חיים).
המתכת המיוחסת למזל סרטן היא כסף, מתכת ממנה ייצרו מראות ואשר משמשת מרכיב חיוני בתהליך הצילום. תפקידו של שבט הסרטנים בתוך המין האנושי, הוא לשקף לסביבתו את מראה פניה האמיתי.

הם רגישים מאוד לזיופים ולצביעות, ומריחים כל מירמה ממרחקים. יש להם גם זיכרון מצויין, ויכולת לשחזר דברים בדייקנות רבה, כולל צבעים וריחות, מה שהופך אותם למספרי סיפורים מעולים. התכונות האלכימיות של הכסף הן מהירות תנועה וקלות, וכך היו גם בני מזל זה מהירים בפנימיותם וספונטנים, אולם בגין ביישנותם וצניעותם, יתקשו להופיע כפי שהם באמת, בחברת זרים.

בכלל, מקומו האמיתי של הסרטן הוא בבית. שם, מול האח, כשהוא מכונס בעצמו, מופיעות כל התכונות הנפלאות שלו: ביתיות, קירבה, ספונטניות, רגישות, יצירתיות פורה, שנינות והרבה הרבה חום. הוצא אותו מקינו החמים והוא יקפא לפתע, והביישנות תכבול את לשונו החצופה והמשתלחת. הוא ישפיל את מבטו ארצה ויקבע אותו בקצות נעליו עד סוף הערב. לכן יעדיפו רבים מבני מזל זה מקצועות, שאינם כרוכים ביציאה מהבית. סופרים, מתרגמים וציירים מפורסמים בקעו מבני שבט זה, בגלל רצונם לשהות בבית.
רומנטיקה
יחד עם הרומנטיות הרכה המאפיינת את הסרטנים, יש להם גם צד קשוח ופרגמטי, במיוחד אם ספגו אכזבות בעבר. אם תחייך אליהם, ישאלו בליבם פנימה: “מה הוא באמת רוצה ממני?״. אך אם תרכוש את אמונם, ישיבו לך במסירות חסרת פשרות. סרטנים שנבגדו עלולים לפתח מרירות נוראה, עמוקה כשאול, ולדחות את כל ניסיונות ההתקרבות שלך בעקיצות מרושעות, שאף אם אינן ממש מזיקות, יהיו כואבות בעליל.
ילדים
כמו כל הילדים, גם בני הירח זקוקים לחיבה ולעידוד רב, אך במקרה זה המינון צריך להיות קטלני. כהורה, יהיה עליך לדקלם להם השכם והערב כמה הם מוצלחים, יפים, חכמים וכו׳, עד שייחר גרונך. ברם, כשיגדלו, ישיבו לך במסירות שאין לה אח ורע.
מקצוע
אם כבר התחלנו לדון בעיסוקים הולמים לבני מזל זה, הרי שכדאי לזכור כי לעיתים ייצאו מהבית, ובגדול, מכיוון שבד בבד עם ביישנותם, יש להם גם צורך לזכות בתהילה ובהערכה מצד ה״מבוגרים״. מניע זה, יחד עם יכולתם המיוחדת לשקף את סביבתם, הוליד מקירבם שחקנים, במאים ומנצחים דגולים.

איפיון נוסף שלהם, הביתיות, יפיק מהם תכונות של הוביט ממוצע: הם יצטיינו בבישול, בייצור יין, עוגות וריבות תוצרת בית, ובאירגון מאורה נוחה, מוארת ומוסקת היטב. ובקיצור, לו היה העולם מכיר בכך שגם ניהול בית הוא מקצוע, הרי שרבים מהם היו זוכים בקריירה מסחררת בתחום, וגם בעיטור העובד המצטיין.
סימנים מיוחדים
למרבה הצער, אידיאל היופי האנורקטי של המאה ה-21, אינו משחק לידיהם של בני מזל סרטן השמנמנים בדרך כלל. אולם על כך מפצה מראה פניהם הפתוח והנעים ואופיים החביב. גם סגנון הלבוש שלהם מתנכר למאה הנוכחית וממקם אותם היכן שהוא בעבר, אולי באנגליה הכפרית, או שמא בצרפת של טרום המהפכה? מכל מקום, תוכלו תמיד לזהות סרטנים במסיבות: חפשו את בעלת הכוס שהונחה ממש על קצה השולחן. נסו ותיווכחו. זה עובד כמו שעון.
מפורסמים בני מזל סרטן
פרל באק, ארנסט המינגווי, הרמן הסה, ז׳ורז׳ סנד, ש״י עגנון, מרסל פרוסט, פרנץ קפקא, ז׳אן ז׳אק רוסו, רמברנדט, מארק שאגאל, אינגמר ברגמן, אייזיק שטרן, לואי ארמסטרונג ורינגו סטאר. גם הלן קלר כלולה ברשימה זו, אולם ספק אם היא שמעה על כך.