י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

טלה - 2024

21 במרץ - 19 באפריל

מזל חמי המזג
בעבר כתבנו על התפישה האזוטרית באסטרולוגיה, המשקיפה על גלגל המזלות, כעל תהליך הדומה לשלבים בחיי אדם. עפ״י תפישה זו, מסמל מזל טלה (התינוק), את השלב הראשון בהתפתחות האבולוציה הרוחנית של האדם.

פסיכולוגים ומומחים להתפתחות הילד יידעו לספר לכם, כי בצעדים הראשונים של התפתחותו, מגיב התינוק בראש ובראשונה לתחושת ה״נפרדות״ שלו. כלומר, מרגע שיצא מרחם אימו, חווה התינוק את עצמאותו כיחידה נפרדת ומתחיל להתגבש כאישיות בפני עצמה. אלו הם ניצני האישיות, או ה״אגואיזם״ (היכולת לחוש הזדהות עם הזולת והרצון לחלוק עימו, נבנים מאוחר יותר). כך גם מאפיין האגואיזם את ילידי מזל טלה (וזו אינה בהכרח תכונה שלילית).

לבני מזל זה יש בדרך כלל דיעה מצויינת על עצמם וגרועה למדי על אחרים. הם נהנים להצטיין ומסוגלים להזיז פרוייקטים מונומנטליים. הם חמי מזג, אין להם כל צורך לעצור ולהתלבט בספקות העצמיים כשאר הבריות, ולכן אינם מבזבזים אנרגיות עקרות על היסוסים ולבטים, אלא פורצים קדימה בנחישות. הם אינם סובלים ביקורת, ומי שמבקר אותם, מצטייר בעיניהם כאוייב אישי. הטלאים מתרגזים מהר ובקלות, אך לרוב אינם נוטרים טינה ופותחים דף חדש בקלות רבה.
בדיוק כפי שלילדים צעירים יש צורך להופיע כמבוגרים מכפי גילם, גם בני מזל זה שונאים להיחשב טירונים או פחותי ערך, ומנסים תמיד להיראות בכירים ומנוסים מכפי שהם באמת. כדי להאדיר את ערך עצמם, הם עלולים לעשות שימוש די ליברלי בעובדות ולארגן אותן במבנים רעועים ורופפים, הנשענים על ציר מרכזי אחד: הם עצמם.

לאחר שיחה עם בן מזל טלה טיפוסי, תמצאו עצמכם משולהבים מאישיותו הסוחפת, אך אם תעצרו לרגע ותשאלו את עצמכם “אז מה היה לנו?״, תמצאו שבהיעדרו של הטלה הכריזמטי, נראים הדברים אחרת לגמרי.
חג הפסח משוייך באופן מסורתי למזל טלה. ראשית, משום שעפ״י הסברה, זהו המזל האסטרולוגי של העם היהודי, וחג זה מדבר על תקופת “לידתו״ והתהוותו הראשונית.

שנית, מכיוון שהוא מתרחש באביב, תקופת הפריצה וההתחדשות, זו גם התקופה בה ממליטות הכבשים (כך שגם הטלאים הם בני מזל טלה). גם קדחת הניקיון התוקפת את הנשים בתקופה זו (מה שנקרא, לעשות “סדר״), אופיינית לפרוייקטים בנוסח הטלה, מבצע מונומנטי לטווח קצר.
סימנים מזהים
את בני מזל טלה ניתן לזהות בקלות רבה. לרבים מהם יש גבות מחוברות וכמעט לכולם יש איזו צלקת נושנה על המצח או על הסנטר, זכר לחוסר הזהירות הנלהב שבו הם מנהלים את חייהם. כאשר הם הולכים, ראשם מופנה קדימה בתנוחת “נגיחה״. פניהם וגופם מחוטבים בזוויות חדות ויש להם נטייה חזקה למדים. הם מחבבים מאוד כפתורים נוצצים, או לחילופין בגדים בצבע אדום או חלודה.
ילדים
לילדים בני מזל טלה, יש צורך עצום באישורים ובליטופי אגו. טלאים שגאוותם ותחושת הערך העצמי שלהם נרמסו עד דק בילדותם, עלולים להיפגע פגיעות אנושות. כל האנרגיות העצומות של הטלה הפעלתן, יופנו כלפי פנים, להרס עצמי, וישתקו אותו לחלוטין.

אם טיפחתם היטב את ילדכם בגיל הנכון, אתם יכולים לבכות על כך, שלעת זיקנה תקבלו מכונית מירוץ אדומה ומבהיקה ליום ההולדת, או שתגלו כי ביתכם שופץ בן לילה, בזמן שנשלחתם לבלות בנעימים במלון רב כוכבים.
רומנטיקה
הגברים בני מזל טלה הם מחזרים נלהבים, שאינם מסוגלים לקבל דחייה. קודם כל, הם אינם מאמינים שמישהי מסוגלת לעמוד בפני קיסמם, ושנית, הם יודעים שאף אישה אינה מסוגלת להחזיק מעמד לנוכח הטקטיקות הצבאיות שלהם. הם כובשים את היעד המבוצר בנחישות ומנצלים כל פירצה בצד היריב. יש להם עניין בריא במין טוב לשמו, והם ממצים מנושא זה את המיטב, בעיקר מבחינה כמותית.

חלק מהנשים ילידות טלה, עדינות ופעוטות כלפי חוץ, ממש כמו בובות חרסינה. זאת מכיוון שבהיותן נשים, הן נוטות להפנים את האנרגיה הטלאית האדירה, וכתוצאה מכך נוצרת תסיסה פנימית חזקה, הגורמת להתעדנות והזדככות עד לרמה רוחנית גבוהה.
מקצוע
בני מזל טלה יצטיינו בקריירה צבאית, כאומני לחימה, או כאנשי ממון ועסקים (שדה הקרב של המאה ה-21). הם לרוב בעלי אינטליגנציה גבוהה, המכשירה אותם לקלוט כמויות אדירות של מידע וליישם אותו בקלות, במהירות ובקנה מידה ענק. כמנהלים יהיו רבי מעוף וירימו פרוייקטים עתירי דימיון ותנופה, אך העבודה המשרדית משעממת אותם והם ישאירו אותה לכפופים להם, אולם לא יהססו לקחת קרדיט גם עבורה.

כל עבודה המורכבת מיעדים לטווח קצר (“זבנג וגמרנו״) תתאים להם: ממציאים, גננים, שיפוצניקים... נדיר למצוא דיפלומטים בני מזל זה, אך יש ביניהם גם כאלו שהשכילו לטפח את היכולת להלך בזהירות ולא לפגוע ברגשותיהם של האחרים.
מפורסמים
צ׳ארלי צ׳אפלין, בטי דייויס, מרלון ברנדו, סימון סיניורה, ג׳ואן קרופורד, תומס ג׳פרסון, וינסנט ואן גוך, יוהאן סבסטיאן באך, ביסמארק, ניקיטה חרושצ׳וב, ולדימיר נבוקוב, יגאל ידין, וגם ראש עיריית קרית אתא לשעבר, דוד ראם.