י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

דגים - 2024

19 בפברואר - 20 במרץ

בעלי הומור מושחז ועתיר דימיון
התפישה האזוטרית באסטרולוגיה משקיפה על גלגל המזלות, כעל תהליך הדומה לשלבים בחיי אדם, החל ממזל טלה (הרך הנולד), וכלה במזל דגים (הזקן בסוף חייו). כך מסמל מזל דגים את השלב האחרון בהתפתחות הנפש, בו מושלמת המשימה ורוחו המזוככת של האדם, חופשייה לחזור אל המקור שממנו הגיעה. המסר הטמון בו הוא השלמת התהליך, התפתחות גבוהה והתעלות הנפש.
זהו מזל מים הנשלט על ידי נפטון (ויופיטר), ולכן ניתן להסביר חלק מתכונותיו דרך התייחסות לכוכב זה. נפטון הוא הכוכב השמיני במערכת השמש, וקרני השמש אינן מגיעות אליו. לכן נראים בני מזל זה מרוחקים משהו ומסתוריים, מעל ומעבר לתקשורת רגילה. תהליכי החשיבה שלהם מורכבים ודחוסים, והם מסוגלים לסכם תהליכי מחשבה סבוכים במשפט אחד.
הם נראים קרירים, אינם מזדרזים להגיב לגירויים חיצוניים ומסוגלים להישאר שלווים גם תחת לחצים כבדים. לבני מזל זה, יש יכולת מופלאה להתעלות מעל התנאים החיצוניים ולראות את הדברים בפרספקטיבה רחבה יותר. הם מסוגלים להבין את המניעים העמוקים שמפעילים אנשים אחרים ואינם מסתנוורים מזוהר חיצוני. לפעמים נוטים אנשים להניח, שה״דג״ העומד מולם, הוא פתי מאמין לכל דבר, ומוכרים לו “לוקשים״ לרוב. הם אינם לוקחים בחשבון, שבני מזל זה הם שחקנים מלידה ואינם מתביישים להעמיד פני טיפשים, כדי לעמוד על כוונותיו האמיתיות של הזולת. חוש ההומור שלהם עדין, מושחז ועתיר דימיון. הם עלולים להשתמש בו כנשק או כשיריון, כאשר הם נפגעים.
סימנים חיצוניים
לרבים מבני מזל זה, עפעפיים כבדים או עיניים בולטות במקצת (“עיני דג״). איזור הרגליים שלהם רגיש מאוד והם מקפידים בעניין הנעלה יותר מאשר בלבוש. הם עלולים להפגין מוזרות של ממש בנושא נעליים. חלקם יהיו אספני נעליים כפייתיים, חלקם נועלים חפצים מוזרים כלשהם לרגליהם (לעיתים פרי יצירתם), חלק הולכים בסנדלים בעיצומו של החורף, וכן הלאה. לבוש נוח עדיף בעיניהם על לבוש מהודר, והם מחבבים את צבעי הים והשמים (כולל אפור), ואלו גם הצבעים ההולמים אותם ביותר.
אהבה
בני מזל דגים מחזרים “מרחוק״. לעיתים נדירות יטלו את היוזמה לידיהם, ושיטת החיזור החביבה עליהם, היא לגרום לך להבחין בהם. הם רומנטיים להפליא ונאמנים מאוד. בחיי הנישואין הם נותנים לבני זוגם לנהל את העניינים ולהחליט החלטות. ההרמוניה המשפחתית חשובה להם מאוד, ואך לעיתים נדירות ירימו קול או יגיעו לכלל מריבה. כאשר המצב בבית מתוח, יימלטו למעמקי עולמם הפנימי, יקראו ספר מעניין, או יאזינו למוסיקה מרגיעה. אך אם “הגיעו מים עד נפש״, הם עלולים יום אחד להיעלם, ולעולם לא תשמעו מהם עוד.
באופן מחזורי, מידי חמש או שש שנים, יש לבני מזל זה נטייה להתפרצות זעם איומה, או דיכאון שחור משחור, בהם מתנקזים החוצה כל הכעסים והמתחים שנצברו בעבר. התפרצות זו היא מעין בדק־בית או סדר־פסח, ועדיף פשוט להניח להם לבצע את הניקיון בשלמותו.
ילדים
הילדים בני מזל דגים לרוב מופנמים, בעלי אבחנה דקה ותפיסה מהירה של נקודות התורפה של הוריהם. הם זריזים ללמוד כיצד לתמרן את המבוגרים, ויודעים בדיוק על אלו כפתורים ללחוץ כדי להפעיל אותם. מעטים ההורים המסוגלים להבין לנפשו של פעוטם, יליד הדגים, ולכן מובאות כאן שלוש עיצות שיעזרו לכם לעבור תקופה זו בשלום.
א. אל תנסו לשלוט בהם במניפולציות. הם שחקנים קשוחים שמנוסים מכם, על אף גילם הרך. ה״אנטנות״ שלהם חושפות בקלות כל רמייה.
ב. זיכרו שיש לכם פה עניין עם שכל בוגר - אל תעליבו את האינטליגנציה שלהם, דברו איתם בפשטות ובכנות. התייעצו איתם לפני החלטות הנוגעות בגורלם.
ג. עודדו את הדגיג הפעוט לאורך כל הדרך. קחו בחשבון את דימיונו המפותח, את רגשותיו העדינים ואת רגישותו הרבה. הוא או היא, זקוקים לכל החום והתמיכה שאתם יכולים להעניק (אך אל תחנקו אותם).
עבודה
בני מזל דגים נועדו למקצועות הסיעודיים והרפואיים: הם יצטיינו כאנשי רפואה, מרפאים טבעיים, הילרים או עובדים סוציאליים. נטייתם למשחק יכולה להוביל אותם לקריירה בתחום הזה, בעיקר בקולנוע. גם הבנת המוסיקה באה להם בקלות. כוח הזיכרון שלהם הוא פנומנלי, ולכן יש להם הכשרה טבעית למקצועות הדורשים זיכרון טוב ותפיסת תהליכים מורכבים במרחב, כמו רפואה, פסיכולוגיה, היסטוריה, פילוסופיה או מתימטיקה. התחרותיות זרה להם, ולכן הם אינם דוחפים עצמם קדימה. הפוליטיקאים שבחבורה, הגיעו לתפקידם מתוך אידיאליזם, ולא מתאוות שלטון.
יכולת המשחק שלהם והבנתם העמוקה בטבע האנושי, מסייעת להם גם בתחום העסקים.
הם מצויינים בניהול משא־ומתן, זיהוי מניעיהם האמיתיים של יריביהם ותפיסת הפיתרונות האלטרנטיביים לכל מבוי סתום (אך לא באדמיניסטרציה או ניהול כספים).
מפורסמים בני מזל דגים
אלברט איינשטיין, רודולף שטיינר, מיכאלאנג׳לו, רנואר, רימסקי־קורסקוב, שופן, רודולף נורייב, יצחק רבין, אריאל שרון, אליזבט טיילור, לייזה מינלי, ג׳ורג׳ האריסון ודורי בן זאב.