י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

דלי - 2024

20 בינואר - 18 בפברואר

האינטליגנטים
הבה נתקן בהזדמנות זו טעות נפוצה: מבטאים את המילה “דלאי״ כמו את המילה “בנאי״, מכיוון שהדמות המסמלת מזל זה הוא נושא הדלי, ולא הדלי עצמו. סמל זה, נושא הדלי, מביא עימו תכנים חדשים למין האנושי. הוא נושא את פעמי העתיד ואת כל מה שהוא חדש ומהפכני: רעיונות חדשים, תגליות חדשות, תפישות מהפכניות וחזונות לעתיד.

הכוכב אוראנוס, שליט מזל דלי, התגלה רק לאחרונה (יחסית) - בזמן המהפכה הצרפתית. הוא הכוכב השביעי מהשמש, ולא ניתן להבחין בו בעין בלתי מזויינת, בשל מרחקו העצום מאיתנו. המתכת המיוחסת לו היא אורניום.
מזל דלי הוא גם סימלו של העידן החדש, אשר החל בשנת 2000. עידני כדור הארץ מתחלפים בכל 2,000 שנה. בסביבות תאריך זה עברנו מעידן דגים לעידן דלי.

נהוג לחשוב כי בשנות ה-60, תנועות ההיפיס ומרד הסטודנטים, היו ממבשריו הקודמים של העידן הנכנס. בשנים האחרונות גם החלה פריחה בתחומי הרפואה האלטרנטיבית, אשר מתאפיינת על ידי שימוש באנרגיות ובתדרים עדינים לצרכי ריפוי, ובתפישה הוליסטית (כוללת), הגורסת כי האדם מורכב מגוף וגם מרוח. מהפכות שקטות אלו, מבטאות גם מהפך מהותי באורח החשיבה של המין האנושי ויש להן קשר הדוק לעידן הנוכחי, ממש כפי שהתגליות האחרונות בעולם המדע “מיישרות קו״, עם נושאים שברוח, מכיוון ההתבוננות המיכאניסטית.

ילידי פברואר-מרץ, הם מהפכנים מלידה. תכונה זו יכולה להתבטא באופנים רבים ושונים, חיצוניים או פנימיים (כולנו יודעים שניתן לחולל מהפכות גם בשקט). אם הופכים את המילה “דלי״ מקבלים את המילה “ילד״. בני מזל זה, הם בעלי ידע קלאסי נרחב, אך מתעבים גישות ודרכים מסורתיות, ומעדיפים שלא להשתמש בידע המסורתי, אלא לנסות לפרוץ דרכים חדשות. הם אינם מקבלים מרות וסולדים מאמצעי כפייה. ה״דלאים״ מאמינים בכוח השיכנוע והדוגמא האישית, ולכן יעדיפו לשכנע - ולא לשלוט. הם בעלי דיעה משלהם בכל נושא, ולעיתים קרובות נראים מרוחקים שנות אור מסביבתם כאשר הם מהרהרים (מה שגורם לאחרים לסבור, ולא בצדק, שהם “סנובים״, או מנוכרים). הם סובלניים כלפי כל סוג ביטוי אנושי, זולת הטיפשות, וזוהי התכונה היחידה אשר יכולה “להוציא אותם מהכלים״.

בני מזל דלי אינטליגנטים במיוחד. הם מסוגלים למצוא פיתרונות מבריקים שאיש לא חשב עליהם לפני כן, ולכלול בשיקוליהם מיגוון מדהים של אפשרויות. למרות שרבים מהם יכלו להיות מצליחנים, הם אידיאליסטים ובעלי ערכים גבוהים, ולכן לעולם לא יסכימו להרוויח על חשבון הזולת (אלא אם כן גילו שהוא פשוט טיפש). חשוב להם להיות “פיירים״ ולהגיע להישגים מבלי לרמוס אחרים.

בקרב בני מזל זה, לחברות יש ערך עליון. למען חברים הם מוכנים לעשות הרבה יותר מאשר עבור בני משפחה. למעשה, עבורם החברים הם המשפחה.
אם יש בכוונתך להיקלע לוויכוח עם “דלאי״ או “דלאית״, מוטב לך לדעת, שאין לך סיכוי לזכות בו. הם יגייסו טיעונים שישאירו אותך פעור פה ונדהם, וישתמשו בדמגוגיה ובלהטי לשון כדי לצאת מנצחים מההתמודדות.
סימנים מיוחדים
בני מזל דלי הם לרוב דקים, בעלי אצבעות ארוכות ומבט מצועף במקצת. לבעלי העיניים הבהירות יש תת גוון מתכתי, כמעט אפור. תוכלו לזהות אותם גם על פי משהו מרדני בהופעתם: צעיף ססגוני קשור ברישול סביב המותן, מותנייה בסגנון סבאי, משקפי “לנון״ וכדומה. לעורם יש איכות “פלאסטית״ במקצת, כמו של “דאטה״ מ״מסע בין כוכבים״.
ילדים
חשוב שהורים לילדים שנולדו תחת השפעת מזל דלי, יזכרו כי תחת השגחתם נמצאת נפש עצמאית וחופשית, ואל להם לדכא תכונות אלו. אדרבא, ניתן לנתב כישרונות אלו בכיוונים של מדעים גבוהים ופילוסופיה מחד, ומוסיקה ואומנויות לחימה מאידך. על הורי ה״דלאי״ להקפיד במיוחד על יחס של חברויות ו״פייריות״ כלפי ילדם, ולארח בסבר פנים יפות את לגיונות החברים שה״דלאי״ מביא הביתה. יש לשכנע ילדים אלה בדרכי היגיון ונועם ואסור להפעיל עליהם לחץ לא הוגן. ילדים אלו ישתדלו תמיד להיות הוגנים כלפיכם בתמורה, ולחילופין מסתדרים יפה בפנימיות או במשפחות גדולות.
מקצועות
בני מזל דלי אינם מתאימים בדרך כלל להיות שכירים, אלא אם כן נקלעו למערכת צודקת והוגנת, המכבדת את זכויותיהם ומתאימה לעקרונותיהם. הם יכולים לעסוק בכל מקצוע שיש בו מן החשדנות: רבים מבני מזל דלי, עוסקים במוסיקת “ניו-אייג׳״ וברעיונות העידן החדש. רבים אחרים עוסקים בפיסיקה גבוהה ובמדעי הגרעין. מתימטיקה, ציור מופשט, פילוסופיה, ארכיטקטורה ורפואה מתקדמת, הינם מן התחומים אליהם הם יכולים לפנות. בפוליטיקה הישראלית כמעט שאין בני מזל דלי בעמדות כוח.
אהבה
מזל דלי הינו מזל אוויר, ולעובדה זו יש חשיבות רבה ביחס ל״אווריריות״ שבה הם מנהלים יחסים, או מתייחסים לחיים בזוג. שום דבר אינו יכול לכבול את רוחם החופשית ולכפות עליהם להיכנס למחוייבות. על הדברים להתנהל בקצב שלהם - או בכלל לא. בני מזל זה יכולים להיות בעלי יצר מיני חזק, אך הם מפרידים זאת מאהבה. כאשר הם מתאהבים - הם מתאהבים “בראש״ של בן או בת המין השני.
מפורסמים בני מזל זה
אברהם לינקולן, צ׳ארלס דרווין, לואיס קרול (מחבר “עליסה בארץ הפלאות״), גלילאו, מרטין בובר, ז׳ול וורן, צ׳ארלס דיקנס, מוצארט, קופרניקוס, הדוגמנית סידני קרופורד, מיה פארו, הדוגמנית אימאן, מיקי ברקוביץ׳, אריה דרעי, אבא אבן, אלי אוחנה, חריסטו סטוייצ׳קוב.